Švédsko chce zakázat, aby se v reklamách na umělou výživu objevovaly fotky dětí

Už nejenom reklamy na tabák, ale i propagace dětské výživy se dostává na index. Švédsko chce zakázat, aby se v příslušných reklamách a na obalech výrobků objevovaly fotografie miminek. Úřady si od toho slibují, že odradí matky od toho, aby dávaly přednost průmyslově vyráběné dětské stravě před kojením.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kojení, ilustrační obrázek

Kojení, ilustrační obrázek | Foto: stock exchange

Švédsko chce omezit veškerou reklamu na umělou výživu, rozdávání vzorků, slevové akce a tak dále.

Laktační poradkyně Olga Slavíková ale tvrdí, že kojení a umělou výživu nelze stavět proti sobě, protože obě formy výživy mají své výhody.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výhodách kojení i umělé dětské výživy mluvila ve Stalo se dnes laktační poradkyně Olga Slavíková

„Kojení je samozřejmě ta nejpřirozenější forma stravy a výživy, co můžeme pro naše děti mít. A je to to nejlepší, co maminky můžou svým dětem dát.“

„ Ale v některých případech kojit prostě nejde, nebo s tím jsou velké problémy. A v tuto chvíli tady máme právě tyto formule, které nám pomáhají,“ upozornila Slavíková ve Stalo se dnes.

Při kojení také děti mají s matkou nejtěsnější kontakt, navíc v mateřském mléce je obsaženo nejvíce obranných látek, které matky mohou svým dětem předat. Proto se kojení v posledních letech velmi prosazuje.

„Snažíme se, aby maminky kojily minimálně šest měsíců, nejlépe rok. A i dále je potom možnost dětem mateřské mléko nabízet formou dokrmu nebo svačinek,“ doplnila laktační poradkyně.

Tomáš Pavlíček, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme