Němečtí strojvůdci pokračují ve stávce, do hry vstupuje mediátor
I dnes musí hledat šest milionů Němců, kteří denně jezdí vlakem, jiný dopravní prostředek. Strojvedoucí německých drah pokračují druhým dnem ve stávce, kterou chtějí přinutit vedení koncernu k ústupkům, mimo jiné ke zvýšení platu a zkrácení pracovní doby. Obě strany si k jednání přibraly mediátora.
Penzionovaný soudce se specializací na pracovní právo Klaus Bepler pomáhá vedení drah a odborům strojvedoucích domluvit se na možném řešení jejich sporu. Jednání jsou důvěrná.
Mezitím pokračuje na železnici neomezená stávka. Třetina páteřních spojů jezdí, ochromená je i regionální doprava.
"V nových spolkových zemích, tedy v zemích bývalého východního Německa jezdí pouze 15 až 20 procent regionálních vlaků,“ řekl mluvčí Německých drah Achim Stauss.
Dopravce s každým stávkovým dnem prodělává 10 milionů eur.