Bárta zřejmě uspěl u firem se žádostí o slevy pro železnici
Hrozba zastavení velkých železničních staveb donutila firmy nabídnout výraznější slevy. Ministerstvo dopravy i podniky v Mladé frontě Dnes potvrzují, že první úspory jsou ve výši půl miliardy korun.
Stát proto fakticky nezastaví žádnou železniční stavbu, maximálně ji zpomalí. To je výsledek jednání, které u zakázek za 8,5 miliardy korun přineslo slevy zatím ve výši pět procent. Úspory jsou přímo na straně firem, které ovšem nesnižují marži, ale využijí levnější materiály, třeba u kabeláže.
Podle Správy železniční dopravní cesty je sleva logická, podmínky totiž dojednávali v době největšího boomu a od té doby se ceny materiálů výrazně snížily. Dohoda na slevách je zatím jen ústní, do dvou týdnů má být na papíře.
Správa navíc očekává, že další jednání přinesou úspory v desítkách procent. A firmy si navíc mají dát pozor, protože stát bude bedlivě dohlížet na kvalitu práce.