„Výběr se tak vrací zpět do hodnocení nabídek. ŘSD po detailním prostudování rozhodnutí ÚOHS rozhodne o dalším postupu v zakázce,“ uvedl generální ředitel ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Ministerstvo dopravy dalo zelenou výstavbě další části budoucí dálnice D35 z východních Čech na Moravu. Vydalo stavební povolení pro sedm kilometrů dlouhý úsek Ostrov – Vysoké Mýto.
V českém tisku se v pátek dočtete, že kamení z uranových hald se využije při stavbě dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Hlušina prošla potřebnými zkouškami a splňuje všechny limity, píše Právo.
Připravovaná trasa dálnice na jih Čech má řadu kritiků. Spolek Alternativa středočeské D3 v tiskové zprávě zaslané ČTK uvedl, že verdikt soudu nesouvisí s celkovým schvalovacím procesem k dálnici.
Dálnici a navazující částí silnice I/20 bude konsorcium DIVia provozovat a udržovat 24 let a čtyři měsíce, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
„To, že se výstavba posune, je dáno výkupem pozemků nebo blokováním ze stran ekologických spolků,“ vysvětlil Radiožurnálu ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
„Stavba silnice 9 u Svoru má složitější geologické podmínky, trasování a křížení se železniční tratí a dále odvodnění a přeložky inženýrských sítí,“ popisuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
V českém tisku se v pátek dočtete, že na stavbách českých silnic a dálnic chybějí pracovníci. Nedostatek je hlavně mostařů nebo projektantů, píše Mf Dnes.
Poslední úsek D1 odvede automobilovou dopravu z Přerova. Stavba musí začít nejpozději na podzim 2021, kdy pro tento dopravní projekt končí výjimka z EIA.
V případě výkupu stavebních pozemků a staveb bude moci vlastník dostat až jedenapůlnásobek znalecké ceny. Předlohu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.
Premiér Andrej Babiš (ANO) při úterním zahájení stavby prohlásil, že dálniční páteřní síť ČR měla být postavena už před vstupem země do EU, nynějším cílem je postavit ji do roku 2025.
„Problém výstavby infrastruktury, nejen dálnic, je, že nejsou připravené. Stát nezvládá stavbu naplánovat, vypořádat se s námitkami a získat stavební rozhodnutí,“ říká prezident NKÚ Miloslav Kala.
Výstavba dálnic byla v letech 2013 až 2017 velmi pomalá a ani v příštích letech příliš nezrychlí. Vyplývá to z výsledků prověrky, které v pondělí zveřejnil NKÚ.