Policisté mají celkem asi 12 000 aut. Smlouvy na vozy, které policisté dostanou letos, ministerstvo uzavřelo loni a předloni. Nové limuzíny dostane třeba i útvar pro ochranu prezidenta republiky.
Podle Pokorného ze Svazu dovozců automobilů nebudou vozy výrazně mládnout, pokud se do jejich obnovy nezapojí i stát. Ten ale v nejbližší době žádné dotace - třeba v podobě šrotovného - nechystá.
České podniky stále preferují auta s klasickým spalovacím motorem. Auta na naftu tvoří 54 procent vozů firem, na benzin 42 procent. V podílu ekologických aut tak zaostávají i za Tureckem a Ruskem.
„Je celá řada policistů, kteří jezdí s vozidly, která mají na tachometru 200, 300, 500 tisíc kilometrů, a to není udržitelné,“ řekl loni v listopadu ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD).
O záměru postavit novou nemocnici v Letňanech píše E15. Primátor Zdeněk Hřib z Pirátské strany ji chce na pozemku, kde vláda plánuje úřednickou čtvrť. Víc se dozvíte v přehledu tisku Radiožurnálu.
Češi se dotací pro občany na nákup nového, ekologičtějšího vozidla asi jen tak nedočkají. Dokonce i majitelé elektromobilů se můžou radovat zatím jen z několika výhod.
Do roku 2020 by státní vozový park měl mít alespoň čtvrtinu automobilů na alternativní pohon. Zatím je ale mají v garážích jen čtyři ministerstva. Ministerstvo financí plánuje udělat velkou zakázku na státní auta, další vozy na alternativní paliva však resort kupovat neplánuje.
Olomouc letos nakoupí nové tramvaje a autobusy. Bude tak mít jeden z nejmladších vozových parků v České republice. Dopravnímu podniku poskytne radnice na nákup nových prostředků dotaci.