Firma CEMEX chce dotěžit ložisko vápence. To by znamenalo otevřít další etáže lomu, tedy další prohloubení. Chce také výrazně navýšit kapacitu těžby. To vadí ekologickým spolkům i občanům.
Obyvatelé Volyně, kterým poprašek zanesl auto, mohou na městském úřadě požádat o jeho umytí. Totéž platí i domech, jimž na vrstva ulpěla na oknech. Náklady na úklid zaplatí dodavatelská firma.
Vlak s vápencem, který koncem července vykolejil u Mariánských Lázní, jel před nehodou rychlostí 86 km/h. Strojvedoucí zřejmě nezaznamenal omezení na 30 km/h. Ukázal to rozbor rychloměru.
Jako nejpravděpodobnější příčinou nehody se jeví od počátku vysoká rychlost vlaku. V místě nehody je rychlost omezená na 30 km/h, ale vlak jel výrazně rychleji.
Lidé v Bouzově-Hvozdečku na Olomoucku chtějí zabránit dobývání vápence. Rozhodnutí o tom, kde se bude těžit, podle nich vydal báňský úřad protizákonně. Těžební firma totiž v té době ještě neměla hotové posouzení vlivu na životní prostředí. V případu tak bude rozhodovat soud.
Velký kus křídových útesů na Rujáně se zřítil do moře. Jde o důsledek letošního extrémně deštivého léta. Několik dní trvající silné lijáky horninu podmáčely.