Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Správa železnic uvedla, že když se stavba dálnice chystala, tunel v projektu byl, pak z něj vypadl. Rýdl řekl, že ho silničáři z plánu vypustili po mnoha jednáních za přítomnosti ministerstva dopravy.
„Neustále se tady děje obtěžování občanů a je tady nepořádek. V krátké době jsme mohli registrovat, že někteří zaměstnanci nepracovali tak, jak mají,“ uvedl starosta Sokolova.
Pavel Daniš a Vojtěch Daniš, otec a syn, oba strojvedoucí. To jsou další hosté, kteří v rámci seriálu Týden na kolejích hovoří o své profesi a o lásce k železnici.
Stav dvou zraněných mužů je podle záchranné služby vážný, vrtulníky je transportovaly do nemocnic v Plzni a v Českých Budějovicích. Ve vlaku nikdo necestoval.
Součástí trasy, která se chystá už několik let, mají být dva tunely, Hosínský a Chotýčanský. Druhý jmenovaný s délkou téměř pět kilometrů by měl být nejdelší svého druhu v Česku.
První úsek rychlotratě za desítky miliard korun má do několika let propojit Prosenice a Ostravu. Například v Lipníku nad Bečvou ale nová železnice protne zahrádkářskou kolonii Ořech.
Správa železnic rekonstruovala 68 nádražních budov, investice v této oblasti přesáhly dvě miliardy korun. Byly to například budovy v Českých Budějovicích, na pražském hlavním nádraží či v Pardubicích.
Správce dráhy v pátek představil plán staveb na další měsíce, třeba už od července by mělo zrychlit spojení z Prahy do Brna. V plánu je i stavba komplexní sítě tunelů pod Prahou.
„Navíc se nacházíme v blízkosti chráněné ptačí oblasti Natury a Chráněné krajinné oblasti Poodří, což samozřejmě také bude mít negativní vliv na katastr naší obce,“ říká starostka Jistebníku (SNK).
Spoje Českých drah podle webu dopravce nabíraly zpoždění až 20 minut. Osobní vlaky na trase Řevnice – Smíchov a Praha hlavní nádraží – Řevnice pak vůbec nevyjely.
Metro C nebude jezdit o víkendu v úseku Hlavní nádraží - Vltavská. Kritika plánovaného bourání železničního mostu pod Vyšehradem. Lidé s nadváhou často čelí podvodům.
Od 11. prosince vstupují v platnost nové železniční jízdní řády, změny se však budou týkat i příměstských autobusových linek Pražského integrovaného systému. Dopravci chystají zdražení.
Česká národní banka je v rekordní ztrátě, píše deník E15. Doba zpoždění vlaků na nádražních tabulích může být jiná než v aplikacích dopravců, upozorňuje Právo. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Vlak havaroval v pondělí podvečer, provoz na železničním koridoru byl obnoven ve středu ráno. Nejprve po jedné z kolejí, po dvou kolejích o několik hodin později.
Provoz na železničním koridoru u Poříčan byl obnoven ve středu ráno, po dvou kolejích o několik hodin později. U třetí koleje už jsou některé díly nezbytné pro opravu výhybky na místě.
Podle twitteru Českých drah se provoz na poslední koleji zprovoznil krátce po středečním poledni. V noci dělníci odstranili z tratě havarované cisterny a lokomotivu, následovala oprava koleje.
„Předpoklad obnovení provozu dnes (ve středu – pozn. red.) upřesníme podle postupu prací,“ uvedla mluvčí. Podle webu Českých drah by omezení na trati mohlo trvat do středečního poledne.
Nákladní vlak havaroval v pondělí, mimo koleje se dostala lokomotiva a dvě cisterny převážející toxický benzen. Neprůjezdný železniční koridor způsobil velká zpoždění vlaků na náhradních trasách.
Rekonstrukce české železnice se zpožďují a prodražují, přesto chce vláda proměnit dráhy na vysokorychlostní tratě. Debatují o tom ministr Martin Kupka (ODS) a zástupce spolku VRTáci.