Je to téměř pětina všech nováčků, kteří letos získali oprávnění skupiny B. Vyplývá ze statistik resortu dopravy. Sedmnáctiletí smí řídit auto od letošního ledna v rámci takzvaného systému L17.
Řidiči, kteří přijdou o řidičský průkaz na osmnáct a více měsíců nebo odmítli test na alkohol a drogy, budou muset podstoupit terapeutické kurzy. Přihlásit se na ně mohou online od dubna.
Začínající řidič může mít maximálně čtyři mentory, jeden mentor ale může dohlížet na více začínajících řidičů. Mentor musí v osobním autě sedět vedle řidiče a sledovat provoz a chování řidiče.
Ministerstvo dopravy digitalizuje technické průkazy mimo jiné i proto, že je od ledna nahrazuje pouze jedním, který auto dostanou na technické kontrole.
V Přelouči ročně řidičskou zkoušku vykoná 60 až 80 lidí s různým zdravotním hendikepem. V roce 2009 ji úspěšně absolvoval i bezruký řidič z České Třebové, který speciálně upravené auto ovládal nohama.
Od příštího roku přibude v Česku lidí, co můžou řídit traktor, upozorňuje Deník. A nedostatek papíru na trhu teď kromě knihkupců trápí podle Práva také internetové prodejce. Více ve výběru z médií.
Do února měla ministerstva sestavit harmonogram, podle kterého by nabídla služby tak, aby občané co nejvíc záležitostí vyřídili z domu. Úředníci to ale nestihli a řadu služeb zdigitalizovat odmítají.
Motoristům, kterým platnost dokladu vyprší v době do konce letošního června, se automaticky prodlouží o dalších deset měsíců. Opatření bude platit po celé Evropské unii.
Pracoviště registru vozidel a řidičů byla kvůli zkrácené pracovní době přehlcená a vytvářely se dlouhé fronty. Ministerstvo dopravy navrhuje prodloužit opatření až do konce března.
Alespoň jeden trestný bod mělo téměř půl milionu řidičů. Přesto je to nejnižší číslo od zavedení bodového systému. Nejčastějším přestupkem je překročení rychlosti.
„Nesmím jezdit v noci. Nesmím jezdit víc jak 90 kilometrů v hodině a mám zakázanou dálnici,“ říká Pavel Samek z Hradce Králové, který před lety prodělal mozkovou mrtvici.
V tisku se dočtete, že v Česku se nestaví nové vodní elektrárny. Proto je odjíždějí české firmy stavět do zahraničí. Od 1. července bude vydávání řidičských průkazů jednodušší.
Soudní dvůr Evropské unie potvrdil názor Evropské komise, že Česká republika svými pravidly pro řidičské průkazy kategorií C/C1 a D/D1, tedy pro mikrobusy a nákladní vozidla, porušuje unijní směrnici.
Ministr vnitra Milan Chovanec z ČSSD chce širší pravomoci policie při zabavování řidičských průkazů. Ten smějí policisté řidičům odebrat pouze na místě deliktu. V budoucnu by to mohlo jít i dodatečně, třeba když důvody k zabavení průkazu vyplynou z vyšetřování. Chovance ke změně inspiroval případ expolicisty Karla Kadlece, který způsobil už tři nehody a o řidičské oprávnění přesto nepřišel.
Ministerstvo dopravy chce přísnější pravidla pro zadržování řidičských průkazů. Ty teď policisté můžou v případě, že řidič spáchá nějaký delikt, zadržet jen na místě a zpětně už ne. Řidičský průkaz takto nejspíš zůstal bývalému učiteli Policejní akademie Karlovi Kadlecovi, který tento týden boural na pražských Vinohradech.
Mladý podnikatel ze severu Čech nabízí na internetu zvláštní službu pirátům silnic. Tvrdí, že umí do deseti dnů zařídit vrácení zabaveného řidičského průkazu. Oslovuje řidiče, kteří o průkaz přišli kvůli řízení pod vlivem alkoholu nebo drog, a účtuje si od 20 tisíc korun výš. Odborníci i ministerstvo dopravy před využitím této služby varují. Podle advokátní komory může podnikatel porušovat zákon.
Českým dopravním firmám chybí řidiči kamionů, jejich kritický nedostatek hlásí hlavně dopravci z oblastí u hranic s Německem. Právě tam míří šoféři za lepším výdělkem. O zlepšení situace se teď snaží Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia, které rozjelo speciální informační kampaň.
Pardubický soud dnes vyslechne poslední svědky v kauze podvodů s řidičskými průkazy. Do případu je zapletený majitel autoškoly v Přelouči a tři zkušební komisaři, kteří měli vydávat řidičáky bez potřebných zkoušek. Policie muže obvinila už v roce 2012. Po dvou letech by soud mohl vynést rozsudek.
Pětina řidičů z Hradce Králové má stále řidičské průkazy, kterým skončila platnost na konci roku. Více než dva tisíce lidí teď tak riskuje pokutu, pokud usednou za volant.
Obvinění, kteří se přiznali k nelegálnímu nákupu řidičského průkazu, se možná vyhnou trestu. Celá kauza podvodů s doklady brzy zamíří k soudu, mezi 98 obviněnými jsou provozovatelé autoškol, zkušební komisař a desítky lidí, kteří si řidičský průkaz koupili.
Ještě několik tisíc řidičů v Libereckém kraji si nevyměnilo doklady. Všichni, kteří mají starý řidičský průkaz vydaný v době od 1. ledna 2001 do 30. dubna 2004, si ho přitom musí vyměnit do konce roku. Kdo to nestihne, tomu hrozí pokuta až 30 tisíc korun. Například v České Lípě si mohou zájemci vyměnit řidičáky i mezi svátky.
Tisíce Brňanů nebudou smět po Novém roce za volant. Je už naprosto jisté, že nestihnou povinnou výměnu řidičských průkazů za doklad evropského typu. Výměna se týká dokladů vydaných od ledna 2001 do dubna 2004
Přestože jim od nového roku hrozí pokuty v řádech tisíců korun, na severu Čech si tisíce lidí stále nevyměnily staré řidičské průkazy za nové. Výměna se týká dokladů vydaných od roku 2001 do dubna 2004.