Celkový prodej aut v EU se v červnu meziročně zvýšil o 17,8 procenta na 1,045 milionu vozů. Automobilový trh tak v unii vykázal růst jedenáctý měsíc za sebou.
16 největších koncernů světa loni zvýšilo obrat o 18 procent, zisk o 16 procent. Jinými slovy zisk vyrostl z roku na rok o 22 miliard eur, což je částka, která nemá daleko k HDP Česka.
Kupka řekl, že v této věci bude Česko postupovat společně s Německem. Uvedl také, že Praha i Berlín považují stávající návrh chystané unijní emisní normy Euro 7 za nerealistický a nepřijatelný.
Celkem 72,4 procenta aut nakoupily firmy. Nejoblíbenější kategorií jsou sportovně užitková SUV s podílem 44,5 procenta, následuje nižší střední třída s 15,9 procenta a malé vozy s 13 procenty.
Za poklesem prodejů v podzimních měsících stojí především výpadky dodávek vozů kvůli nedostatku čipů a dalších součástek spolu s váznoucí logistikou, uvedl Svaz dovozců aut.
Podle značek číslem jedna na unijním trhu zůstává Volkswagen, který v dubnu dodal přes sto tisíc automobilů a jeho podíl na trhu byl zhruba 12 procent.
V Česku klesl kvůli uzavření provozoven a dalším omezením prodej ojetin o 53 tisíc na 707 tisíc vozů. Polovinu z nich tvořila auta historicky dovezená ze zahraničí.
Zvýšený zájem zaznamenala firma, která karavany a obytné vozy pronajímá i prodává. Společnost teď prodá až 2 auta denně, což podle ředitele firmy Petra Havlíčka nebylo dřív běžné.
Zatímco zájem o televizní a internetové reklamy během pandemie roste, naopak venkovní inzerce je ve výrazném útlumu, píší Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
V tisku se dočtete, že se dopravní policisté letos více zaměří na kontrolu dodržování rychlosti. Informuje o tom Mf Dnes. Hospodářské noviny píšou o poklesu prodeje nových aut.
Část dozorčí rady ovládají odbory, kterým vadí Diessův manažerský přístup. Volkswagen navíc řeší i technické problémy – komplikace s asistenčním systémem eCall zastavily dodávky některých modelů.
Na internetu jsme si už zvykli běžně nakupovat potraviny nebo elektroniku. Umíte si ale představit, že si online vložíte do košíku a pak koupíte třeba nové auto?
Corollu si od ledna do konce října koupilo po celém světě 995 356 řidičů, pro Ford F se rozhodlo o 100 000 méně a Hondu Civic zvolilo přes 696 000 motoristů.
Celosvětovému žebříčku oblíbenosti barev nových automobilů loni již sedmý rok za sebou jednoznačně dominovala bílá. S velkým odstupem následovaly černá, šedá a stříbrná.