„Každá učitelka jde do třídy s rizikem, že se může nakazit a málokdy se zjistí, od koho se nakazila,“ říká zástupkyně koordinátora pro školky v Pedagogické komoře Natálie Toflová.
Zjišťoval jsem stav v mateřských školách a je daleko horší než ve speciálních školách. Třeba v Plzeňském kraji je 29 % mateřských škol v karanténě. To je alarmující číslo, říká Radek Sárközi.
„Když se podíváme na ty manuály, velká část textu v nich jsou běžné věci, co se dělají. Tam je třeba, že se má denně vynášet koš, že se má setřít podlaha nebo větrat,“ vysvětluje Radek Sárközi.
Školám podle ní stále chybí jednoznačné informace a závazné postupy, jimiž se budou muset řídit. Odpovědnost zůstává na ředitelích škol, kritizuje komora. Deváťáci by se mohli vrátit 11. května.
„Těch 39 000, co poslední týden běhá, je projekce průměru za rok 2019. To znamená, jestli se ho podařilo naplnit, budeme vědět na začátku roku 2020. Nikdy nepadlo, že to budou mít učitelé od ledna.“