V březnu 1914 v Příbrami dělníci nainstalovali monumentální těžní parní stroj, který patřil mezi nejvýkonnější v Rakousku-Uhersku. Desítky let tam sloužil na dole Anna při těžbě stříbra a olova.
Majitelé lanovky Duquesne neměli peníze na údržbu a chtěli ji úplně zrušit. Lidé žijící na Washingtonově hoře ale vytvořili sousedský projekt, jak lanovku opravit a provozovat.
Přesně před dvěma sty lety začala v pražském parku Stromovka éra motorismu u nás. Před zraky místní smetánky se tam rozjel parostroj mechanika Josefa Božka.
Pozoruhodné parní stroje zaplaví prostory Národního technického muzea v Praze. U příležitosti 200. výročí představení prvního parovozu od českého vynálezce Josefa Božka tam začíná výstava Parní stroje v českých zemích.
Ten, kdo byl včera v centru Hradce Králové, nemohl přeslechnout houkání parních strojů. Na Labské nábřeží už pojedenácté přijeli paromilové, aby tisícům návštěvníků ukázali své poklady.
Do Semil se po pěti letech sjely historické hasičské parní stroje. Podívat se na ně přišly stovky lidí. Z celé České republiky jich do podkrkonošského města přicestovalo 10. Některé byly například až z Otrokovic, Vítkovic, Klatov, Netolic nebo ze Svojanova. Dvě parničky byly taženy staršími traktůrky, ostatní pěkně postaru přepravovali tažní koně.
Unikátní desetitunový parní stroj z roku 1903 můžete ode dneška obdivovat ve znojemském Muzeu motorismu. Majiteli muzea Janu Drozdovi se na poslední chvíli podařilo obří stroj zachránit před sešrotováním.