Jaké jsou zprávy z Barrandovského mostu a okolí? A jak si Praha pojistila, aby byla první fáze oprav dokončená včas? Na to odpovídá pražský primátor Zdeněk Hřib z Pirátů.
Krajské úřady řeší, které silnice budou muset nechat opravit, a které ještě bez oprav další rok vydrží. Kvůli snižování daní i kvůli ekonomickému propadu totiž kraje očekávají nižší příjmy.
První etapa začne ve středu, kdy Technická správa komunikací (TSK) začne opravovat úsek mezi ulicemi Thákurova a Šárecká. Projíždět se tudy bude jedním jízdním pruhem.
Silnice jsou o prázdninách plné uzavírek a zúžení z důvodů oprav. Léto je totiž k údržbě vozovky nejvhodnější období. Jak je na tom kvalita našich silnic? A dá se nějak předejít jejich ničení?
Dálnice D1 u Velké Bíteše bude v noci ze soboty na neděli neprůjezdná. Dělníci budou stavět most. Už ve čtvrtek kvůli modernizaci D1 pojedou řidiči u Jihlavy deset kilometrů v jednom pruhu.
Na Prachaticku tento týden začíná oprava silnice, která omezí nejen motoristy, ale také zemědělce. Od úterý 7. října nikdo neprojede mezi obcemi Zálezly a Dolní Nakvasovice. Pokládka nového asfaltu úzkou silnici zcela uzavře.
Stovky aut v kolonách. Ucpaná vesnice. To je současná každodenní situace v obci Blešno za Hradcem Králové. Silničáři tam už téměř měsíc opravují silnici první třídy číslo 11. Většina prací je stále před nimi.
Uzavírka mostu u svaté Kateřiny zhorší v Havlíčkově Brodě dopravní situaci. Auta ucpávají přilehlý kruhový objezd, po kterém je navádí objížďka na Masarykovu a Husovu ulici. Na spojnici přes řeku Sázavu se vrátili stavaři kvůli opravě chyb.
Stará pražská silnice v Karlových Varech patří mezi oceňované technické památky. V posledních desítkách let se jí ale nedostávalo řádné péče a kamenná silnice se rozpadala. Letošní rok je pro Starou pražskou silnici přelomový. Stavbaři ji začali konečně opravovat. První etapa rekonstrukce skončila. Druhá má za několik týdnů začít.
Silnice druhé třídy z Horek u Staré Paky do Studence bude opět průjezdná až od 8. července. Stavba za 52 milionů korun nabrala týdenní zpoždění, a tak se řidiči poprvé svezou po novém povrchu až příští úterý dopoledne.
Práce na opravě 400 metrů dlouhé části rušné ulice 5. května v České Lípě se zastavily. Lidem, kteří tam bydlí, vadí, že se na ulici nepracuje, přes rozkopané chodníky mají problém dostat se do domů. Za všechno může nečekaný technický problém. Rekonstrukce se opozdí o dva měsíce.
Tři roky hlasují řidiči o nejhorších výmolech v Česku v projektu Výmoly.cz. Tím nejhorším a nejdiskutovanějším se podle nich stal ten ve Smečně na Kladensku. Tamní Slánskou ulicí denně projíždí tisíce aut, včetně kamionů. Před pěti lety jí za 21 milionů kompletně opravili, ale výmoly se tam objevily znovu.
Liberecký kraj v nejbližších letech počítá s opravami zhruba 280 kilometrů silnic druhých a třetích tříd. Bude ale na to potřebovat více než miliardu korun.
Řidiči na dálnici D1 na Vysočině stojí od rána v dlouhých kolonách. Asi sedm kilometrů dlouhá fronta se tvoří na 113. kilometru ve směru na Prahu, kde dělníci pracují na opravě vozovky. Průjezdný je tam jen levý jízdní pruh. Práce budou podle informací Ředitelství silnic a dálnic pokračovat až do úterních 18 hodin.
Kolony aut, nervózní řidiči a uzavírky, to je současná situace na nejfrekventovanější komunikaci Pardubického kraje, silnici I/35. Plánované opravy naší nejstarší dálnice D1 začnou sice až 9. května, ale řada řidičů, především nákladních aut, se jí vyhýbá už dnes. Volí raději pomalejší a delší jízdu po pětatřicítce. Moc si ale nepomohou. I na ní se opravuje a to přímo na jednom z nejproblematičtějších míst, u tunelu Hřebeč na Svitavsku.
360 metrů čtverečních pozemků brání kraji v opravě značně poškozené silnice mezi Chotěboří a Golčovým Jeníkovem. Jde o plochy bývalého státního statku, který je v likvidaci.
Ředitelství silnic a dálnic dnes začne opravovat „hrb“ na vozovce dálnice D5. Na 119. kilometru ve směru na Rozvadov, kousek před sjezdem na Benešovice, se silnice vzedmula a vytvořila asi deseticentimetrový schod. Auta na něj upozorňují značky na snížení rychlosti na 80 kilometrů v hodině.
Po pěti dnech se znovu otevře Evropská třída v Praze. Důležitá dopravní tepna zůstala neprůjezdná po nedělním propadu vozovky. První auta a autobusy by křižovatkou s Horoměřickou měly projet kolem poledne.
V Přerově kolabuje doprava. Kvůli opravám hlavního tahu ucpaly ulice kolony aut, které se táhnou až k okrajům města. Dopravu na křižovatkách řídí policisté.
O prodlouženém víkendu připomínala dálnice D1 ve směru na Brno spíše parkoviště. U Mirošovic totiž dělníci pokládali nový povrch vozovky a celý víkend se tak na dálnici tvořily až desetikilometrové kolony.
Po dvouměsíční rekonstrukci se doprava na Nuselském mostě v Praze vrátí k normálnímu režimu. Oprava probíhala bez přerušení provozu, byly zachovány vždy dva jízdní pruhy z centra a zpět. Spolu s mostem dostala nový kabát také ulice 5. května.
Silničářům se i díky teplému počasí podařilo opravit dálnici D1 na 52. kilometru do začátku prázdnin, než vypukne největší provoz. V tomto místě se posunuly panely, ze kterých je dálnice postavena. Nejméně deset řidičů si na tomto ‚schodu‘ poškodilo auta. Odborníci varují, že podobný problém, jaký se nyní podařilo zalepit, může vzniknout i leckde jinde na této komunikaci.