O silnice ve Středočeském kraji se budou i příští rok starat dosavadní dodavatelé. Kraj se po zrušeném tendru musí vrátit k původním smlouvám. Již nyní ale vznikají plány co dál.
Na Barrandovském mostě v Praze začala poslední část rekonstrukce. Původně měly opravy skončit do konce letních prázdnin, stav severní části mostu byl však horší, než se předpokládalo.
Na mostě budou řidiči stejně jako v předchozích fázích oprav jezdit v každém směru ve třech namísto čtyřech pruzích. Ve směru z Jižní spojky tak auta v levém pruhu přejedou do protisměru.
Silničáři totiž chtějí stihnout dokončit všechny opravy do konce letních prázdnin. Ty se tentokrát týkají směru z Braníka na Smíchov, a začít mají už zhruba za měsíc – 11. března.
„V následujících třech týdnech se zde bude po etapách měnit dopravní režim. Je proto třeba, aby tady řidiči neustále jezdili s maximální opatrností,“ upozorňuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Provoz v pražské Zbraslavi už šest týdnů komplikuje poškozená část motní konstrukce. Na místě se tvoří kilometrové kolony. Opravy by mohly trvat až dva měsíce.
„Jsem rád, že můžu konstatovat, že všechny objízdné trasy byly připraveny a během této obrovské rekonstrukce zafungovaly,“ hodnotí průběh oprav Jozef Sinčák.
Rekonstrukce začala letos 16. května. Původně měly práce skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu bylo v létě dokončení oprav posunuto do 29. září.
Rekonstrukce mostu začala 16. května. Dělníci nejprve demolovali nájezdovou rampu ze Strakonické ulice, kterou nyní znovu budují, a odfrézovali vozovku a odstranili římsy, zábradlí a izolace.
Jaké jsou zprávy z Barrandovského mostu a okolí? A jak si Praha pojistila, aby byla první fáze oprav dokončená včas? Na to odpovídá pražský primátor Zdeněk Hřib z Pirátů.
Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) ale došlo na dálnici D1 kvůli obstrukcím ekologických aktivistů ke zpoždění prací o přibližně 444 dnů. Opravy tu budou letos pokračovat na celkem sedmi úsecích.
Most, po kterém vede jedna z nejvytíženějších silnic v Praze, byl uzavřen kvůli zátěžovým testům a měřením nosných lan nutným pro jeho údržbu a opravu.
Město již nechalo vylepšit a zmodernizovat své stránky opravujeme.to, kde jsou informace o dopravních omezeních. Nově systém neobsahuje pouze plány TSK, ale všech dotčených institucí.
Silnice jsou o prázdninách plné uzavírek a zúžení z důvodů oprav. Léto je totiž k údržbě vozovky nejvhodnější období. Jak je na tom kvalita našich silnic? A dá se nějak předejít jejich ničení?
Dálnice D5, která na konci května na 99. kilometru ve směru na Rozvadov popraskala a vzedmula se, je opět zprovozněná. Ředitelství silnic a dálnic v neděli v 8.20 uvolnilo opravený úsek.
Na krkonošských silnicích se už ve středu objevil první sníh. Teploty klesly a obalovny proto pomalu přestanou pracovat. Když se teplota přiblíží nule, není už technicky možné pokládat asfalt. Silničáři tak mají poslední dny na to, aby dokončili poslední opravy a stavby.
Další zpoždění nabírá návrat hromadné dopravy do ulic Dukelská a S. K. Neumanna v Hradci Králové. Frekventované komunikace procházejí spolu s náměstím 28. října velkou rekonstrukcí, která autobusy a trolejbusy dopravního podniku odklonila. Kromě toho je tam ale ztížený průchod pěších a místní obchodníci si stěžují na nízké tržby.
Králíky na Orlickoústecku dají letos do oprav místních silnic a chodníků čtyři miliony korun. Podle starostky Jany Ponocné jejich rekonstrukci v posledních letech trochu zanedbali a soustředili se na vylepšování infrastruktury pro cestovní ruch, a tak to chtějí letos napravit.
Také letos, hlavně v letním období, čeká Plzeň řada oprav silnic, mostů nebo tramvajových tratí. Motoristé a cestující městskou hromadnou dopravou se tak opět musí připravit na uzavírky a výluky. Některé rekonstrukce začnou, jiné už probíhají.
Začaly prázdniny a velká česká města čekají výluky v městské dopravě. Ode dneška až do konce prázdnin nebudou tramvaje jezdit přes Mendlovo náměstí v Brně. Místo je jedním z nejvytíženějších uzlů tamní městské hromadné dopravy, který už nutně potřeboval kompletní výměnu kolejí.
Opravy několika rušných dopravních tepen v Brně stále působí problémy nejen řidičům aut, ale také autobusům a trolejbusům hromadné dopravy. Nejhorší situace je na přestupním uzlu Stará Osada. Všechny linky, které tudy projíždějí, kromě tramvajových, se zpožďují hlavně kvůli opravám na Svatoplukově a Ostravské ulici.