V opět vyostřené atmosféře se v kulturním domě v Dolní Lutyni na Karvinsku v pondělí nesla druhá veřejná prezentace týkající se plánované výstavby strategického průmyslového areálu.
Vláda jedná o umístění gigafactory v Dolní Lutyni na Karvinsku. A to nejen s dosud neodhaleným investorem, ale také s ochranářskými organizacemi. Závod má totiž stát vedle dvou chráněných území.
„V takzvané Převodovkárně II. je proto již produkce významně utlumena a počítáme s tím, že výrobu zde ke konci roku ukončíme,“ uvedl mluvčí společnosti.
Jihokorejská firma oznámila, že z domácího trhu svolá do servisů 25 564 elektromobilů Kona. Kontrolu bude muset rovněž podstoupit 37 366 týchž vozů v Evropě a také 11 137 v Severní Americe.
Na vývoji nových modelů vozidel v továrně firmy Hyundai v Nošovicích se může podílet až 750 korejských inženýrů, kteří přiletí během následujících několika měsíců. Vláda to povolila v opatření.
„Začínáme pozvolna, to znamená ranní a odpolední směnou. To nám umožňuje větší flexibilitu, co se týká logistiky a veškerých procesů,“ řekl mluvčí Barvík.
„Stále platí, že zaměstnancům bude náležet náhrada mzdy ve výši 70 procent průměrného výdělku,“ uvedl Barvík. Výroba v závodě je dočasně pozastavena od pondělí 23. března.
Zaměstnanci nošovické automobilky Hyundai odmítli stávku. V referendu rozhodli, že přijmou novou kolektivní smlouvu, se kterou přišel státem určený zprostředkovatel. Spory o růst platů se táhly půl roku.
Zaměstnanci nošovické automobilky Hyundai dál zůstávají v nejistotě. Odboráři dnes měli oznámit výsledky referenda, ve kterém hlasovali o návrhu nové kolektivní smlouvy. Počítání hlasů jim ale zkomplikovala účast tajných odborových členů a některých řadových pracovníků. Podpisy tak museli pracně ověřovat. Zaměstnanci i vedení firmy stále čekají na výsledky.
Odbory v nošovické automobilce Hyundai vyhlásily stávkovou pohotovost. Důvodem je podle nich nemožnost dosáhnout dohody s vedením firmy na nové kolektivní smlouvě.
Od příštího akademického roku otevírá Univerzita Palackého v Olomouci bakalářské studium korejštiny zaměřené na hospodářskou praxi. Jeho absolventi najdou využití především v korejských automobilkách v Nošovicích nebo Bratislavě.
Pět let po zahájení sériové výroby překonala nošovická automobilka Hyundai hranici jednoho milionu vozidel. V průmyslové zóně na Frýdecko-Místecku postupně vytvořila - včetně dodavatelských firem - přes 10 tisíc pracovních míst. Kdo naopak své sliby neplní, je stát. Automobilka stále marně čeká na lepší silnici.
Z výrobní linky automobilky Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku sjede vozidlo s pořadovým číslem jeden milion. Tuto hranici závod pokoří po více než šesti letech od zahájení výkopových prací v tamní průmyslové zóně. Zatímco tehdy Nošovicemi zmítala kritika obyvatel, dnes je všude klid a na velkou automobilku za humny si lidé už zvykli.
Nošovická automobilka Hyundai a žilinská Kia dnes dokončí velké stěhování výroby. Kvůli tomu, že slovenský závod nebyl schopen dodávat na trh požadované množství aut, pomůže nošovická průmyslová zóna. Dopoledne tam sjede z upravené výrobní linky první vozidlo.
Automobilka Hyundai porušila při stavbě některých části nošovické továrny zákon. Rozhodl o tom Nejvyšší správní soud. Firma umístila převodovkárnu a lisovnu v průmyslovém areálu jinde, než úřadům oznámila a změnila i půdorysy budov.
Automobilka Hyundai v Nošovicích přijme další tisícovku zaměstnanců. Dnes představila v předpremiéře nový model ix20 a právě kvůli jeho výrobě obnoví nábory nových pracovníků.
Jednání odborářů s vedením automobilky Hyundai v Nošovicích přineslo první ovoce. Společnost se rozhodla zrušit povinné přesčasy v měsíci prosinci, které považovala za nejpalčivější problém vedoucí k nespokojenosti zaměstnanců.
Zdá se, že krize automobilového průmyslu slábne. Svědčí o tom například fakt, že nošovická automobilka Hyundai vyhlásila nábor na 500 nových pracovníků. Chce je přijmout do poloviny příštího roku.