Středočeský kraj se letos v březnu rozhodl narušit „klub vyvolených“ firem, které téměř dvacet let zajišťují zimní a letní údržbu komunikací. Vypsaný tendr ale bude muset nakonec zrušit.
Středočeský kraj se rozhodl rozpustit klub firem, které skoro 20 let zajišťují tamní údržbu silnic. Kraj chce každý rok přesoutěžit staré smlouvy na čtvrtině území.
Zastupitel Středočeského kraje Tomáš Havlíček (ODS) podniká s majitelem jedné z dodavatelských společností na údržbu silnic. Radní, který to má v gesci, ale žádný problém nevidí.
Kraj se dostal do časové tísně. Podle předsedy dozorčí rady silničářů Filipa Kořínka za to mohou zbytečné průtahy, krajská organizace byla totiž připravena rozjet nové tendry už loni na podzim.
Víte, jak dlouho trvá „trvalý závazek“ podle státu a ochránců přírody? Kde mohou ušetřit 400 milionů, ale mají čas jen do konce března? A co natočit a koho angažovat, pokud chcete získat Českého lva?
Předseda dozorčí rady středočeských silničářů a krajský zastupitel za STAN Filip Kořínek v rozhovoru pro server iROZHLAS.cz vysvětluje, proč drhne výměna dodavatelů na opravy krajských vozovek.
Pokud by zastupitelé Středočeského kraje přistoupili na přesoutěžení zakázek, mohli by v budoucnu výrazně ušetřit. Takový závěr vyplynul z předběžných tržních konzultací.
Středočeská hejtmanka Petra Pecková (STAN) je pro, aby dal kraj daným firmám výpovědi hned. Radní ODS Karel Bendl, který akci zaštiťuje, to ale zatím blokuje. Podle něj by to bylo nezodpovědné.