Přípravy na zdolání průlivu La Manche nezahrnují jen fyzickou přípravu, ale také značnou administrativu. Nefunguje to tak, že přijedete na břeh, naskáčete do vody a plavete.
Policisté rozbili skupinu loni v červenci při rozsáhlé mezinárodní akci, do níž se za podpory Eurojustu a Europolu zapojila tisícovka policistů z Německa, Belgie, Nizozemska či Británie.
„Už čekám snad hodinu, příští týden to bude možná pět hodin. Je to pokaždé jiné,“ uvedl jeden z řidičů. „Když čekáme, nedostáváme žádné peníze,“ dodává další.
Neštěstí se podle BBC odehrálo nedaleko francouzského přístavu Calais. Záchranáře zalarmoval jeden z místních rybářů, který si všiml prázdného člunu a lidských těl ve vodě.
Prostřednictvím Eurotunelu se odehrává 25 procent obchodní výměny mezi Velkou Británií a Evropskou unií. Ročně se přes něj převeze zboží v hodnotě 140 miliard eur.
Británii a Evropské unii zbývají dny pro uzavření dohody o příštích vztazích, pokud mají takový dokument do konce roku schválit na obou stranách parlamenty.
Prvním Čechoslovákem, který lamanšský průliv přeplaval, byl v roce 1971 František Venclovský z Lipníka nad Bečvou. Podařilo se mu to na druhý pokus v čase 15 hodin a 26 minut.
Česká hendikepovaná plavkyně Markéta Pechová v neděli překonala kanál La Manche. Vyrazila z pláží u britského Doveru, odkud zamířila do Francie. Trasu zvládla uplavat za 12 hodin 31 minut.
Říkalo se mu „létající tužka“ a v Bitvě o Británii v roce 1940 patřil mezi nejpoužívanější německé bombardéry. Přesto Dornier 17 v žádném světovém muzeu nenajdete, protože se nezachoval jediný exemplář. To by se ale mohlo brzy změnit. Před pár hodinami začal v kanálu La Manche ojedinělý pokus vyzvednout tento typ letounu ze dna moře.
Invalidní 42letý Francouz přeplaval kanál La Manche. Nezabránilo mu v tom ani jeho postižení. Po úrazu elektrickým proudem mu lékaři před časem museli amputovat ruce a nohy.
Meteorologové ve Francii předpovídají na dnešek teploty většinou kolem nuly a žádné sněžení. Provoz vlaků mezi Paříží, Londýnem a Bruselem se částečně vrací do normálních kolejí.
Společnost Eurostar oznámila, že znovu omezuje provoz rychlovlaků v tunelu pod Lamanšským průlivem. Jako důvod uvádí extrémní meteorologické podmínky zejména ve Velké Británii.