Americké ministerstvo obvinilo skupinu z klamání úřadů a spotřebitelů tím, že uváděla nepravdivá nebo zavádějící prohlášení o systémech kontroly emisí u více než 100 tisíc vozidel značek Jeep a Ram.
FCA nově sníží na 2,9 miliardy eur hotovostní část ze speciální dividendy, kterou mají získat akcionáři firmy. PSA pak pozdrží plánované rozdělení podílu ve výrobci součástek Faurecia akcionářům.
Společnosti se na fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) dohodly v prosinci 2019. Dokončena by měla být v prvním čtvrtletí 2021, poté začne firma používat nový název.
Součástky vyráběné v Číně se používají při montáži milionů aut po celém světě. Významným centrem výroby automobilových součástek je provincie Chu-pej, která je nyní epicentrem epidemie koronaviru.
Nový automobilový gigant by měl ročně dodávat na trh 8,7 milionu vozů. Větší budou pouze německý Volkswagen, japonská Toyota a francouzsko-japonská skupina Renault-Nissan.
Jejich sloučením by podle agentury Reuters vznikl jeden z největších světových výrobců aut s tržní hodnotou téměř 50 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Dohromady za loňský rok prodaly 8,7 milionu vozů.
Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler zaplatí více než 650 milionů dolarů (14,5 miliardy Kč) v rámci urovnání emisního skandálu, který se dostal na veřejnost předloni.
Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler se dohodla, že divizi pro výrobu součástek Magneti Marelli prodá za 6,2 miliardy eur (zhruba 160 miliard Kč) japonské společnosti Calsonic Kansei.
Americké ministerstvo spravedlnosti hodlá podat žalobu na automobilku Fiat Chrysler Automobiles kvůli nadměrným emisím naftových vozů. Akcie automobilky zareagovaly na zprávu propadem o tři procenta.
Šéf Volkswagenu podle stuttgartské prokuratury manipuloval s trhy, když včas neinformoval akcionáře o problémech s měřením emisí. Kvůli emisnímu skandálu má problémy také italská vláda.
Francouzská prokuratura zahájila vyšetřování italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA), důvodem je obvinění z podvodů při testech emisí naftových vozů. Agentuře Reuters to v úterý řekl zdroj ze soudních kruhů. Mluvčí FCA sdělil, že firma zahájení vyšetřování zaregistrovala a bude pokračovat ve spolupráci s úřady. Dodal, že FCA nadále zastává názor, že její naftové vozy jsou zcela v souladu s emisními předpisy. To podle něj potvrdilo rovněž italské ministerstvo dopravy.
Aféra Dieselgate má své pokračování. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí obvinili skupinu Fiat Chrysler, že používá software, který u 100 000 automobilů s naftovým motorem umožňuje obcházet emisní normy. Agenturám to těsně před oficiálním zveřejněním sdělily informované zdroje.