Německý systém se skládá z několika čidel a řídicí jednotky. Ta se musí přes bluetooth spárovat s mobilním telefonem řidiče. Pokud motorkář havaruje, dokáže motocykl odeslat zprávu na tísňovou linku.
Víte, že nová auta mají nouzový systém, který dokáže v případě nehody sám zavolat na tísňovou linku? Jmenuje se eCall a už přes dva roky ho musí mít každý nově vyrobený vůz.
Kdy budou dodávky obnoveny a zda bude třeba svolat už dodané vozy na opravu, zatím není jasné. „Vyhodnocujeme všechny detaily a pracujeme na řešení,“ dodal Jína.
Osobní auta a malé dodávky, které od neděle sjedou z výrobní linky, už budou mít povinně systém automatického tísňového volání. Takzvaný eCall se v případě nehody spojí se záchranáři.
Přeplněné třídy ztěžují inkluzi, píšou Lidové noviny. A firmy nabízí zlepšení kondičky jako zaměstnanecký benefit, informuje Právo. Více se dočtete v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Už za necelé dva roky si auta v případě nehody sama zavolají o pomoc. Vozidla budou muset mít zabudované senzory, které automaticky vyšlou tísňové volání. Takzvaný eCall musí od roku 2018 fungovat v celé Evropské unii, tedy i v Česku.
Služba eCall je definitivně schválená Evropským parlamentem. Systém, který nouzově zavolá, když se v autě něco stane, bude povinně v každém novém vozidle od roku 2018. Funguje ale už dnes. Zkrátí se díky němu doba do příjezdu záchranářů na místo nehody. V České republice by měl každoročně zachránit 70 lidí, v celé Evropské unii až 2500.
Už za 3 roky budou muset mít všechna nová auta povinně systém, který v případě nehody sám zavolá pomoc. Návrh na zavedení takzvaného eCallu dnes schválili europoslanci. Povinnost se týká všech aut vyrobených od dubna roku 2018.
Zavedení bezpečnostního systému eCall schválili v Bruselu ministři zemí Evropské unie. V případě autonehody odešle eCall na tísňovou linku potřebné údaje o vozidle a jeho lokalizaci. Výrobci budou muset systém umístit do všech nových aut od roku 2017.