O silnice ve Středočeském kraji se budou i příští rok starat dosavadní dodavatelé. Kraj se po zrušeném tendru musí vrátit k původním smlouvám. Již nyní ale vznikají plány co dál.
„Je potřeba dozorčí radu profesionalizovat, obsadit ji experty, právníky, ekonomy, a pak to možná začne fungovat lépe,“ myslí si Ondřej Kopečný z Transparency International.
Jan Marek už dřív zároveň kvůli policejnímu vyšetřování odstoupil z funkce v představenstvu Plzeňských městských dopravních podniků. Sám s obviněním ale nesouhlasí.
Zastupitele překvapilo, když si firma na konci prosince loňského roku objednala za necelý milion korun bez daně pětimístné SUV Hyundai Santa Fe s výkonem 142 kilowatt a pohonem na všechna kola.
Pokud by zastupitelé Středočeského kraje přistoupili na přesoutěžení zakázek, mohli by v budoucnu výrazně ušetřit. Takový závěr vyplynul z předběžných tržních konzultací.
Konsorcium firem Porr-Vinci-Marti zaslalo dopis adresovaný členům dozorčí rady dopravního podniku. V něm městské firmě hrozí právními kroky a varuje před tím, aby skupinu z tendru „účelově“ vyloučila.
Zdeněk Hřib byl v minulém volebním období primátorem, v nově ustavené koalici zastává funkci náměstka primátora pro dopravu. Ve funkci nahradil bývalého náměstka primátora Adama Scheinherra.
Obvinění manažeři dopravního podniku mají nárok na šestiměsíční odchodné. Městská firma jim ho ale zatím nevyplatí – než se rozhodne, jestli podniku způsobili škodu, tak peníze vloží do úschovy.
Jedna obrazovka vyšla podnik podle Hřiba přibližně na 290 tisíc korun. Ropid, městská organizace plánující hromadnou dopravu, za podobné obrazovky platil 150 tisíc korun za kus i s úpravou softwaru.
Podnikatel Petr Adam se snažil uplatit člena dozorčí rady dopravního podniku Michala Zděnka kvůli tomu, že měl výhrady k zakázce na pořízení rádiového telekomunikačního systému.
Rozpočtový výbor Spolkového sněmu se rozhodl osmasedmdesátiletého Schrödera potrestat tím, že mu odebral peníze na chod kanceláře. Za loňský rok šlo o více než 400 000 eur (skoro deset milionů korun).
V minulosti působil jako bankéř. Později se z Vávry stal investor a připojil se i k podcastu serveru Seznam Zprávy „Ve vatě“. Ten s ním ale ukončil spolupráci kvůli diskutovanému projektu XiXoio.
Ministr Vít Rakušan na začátku února odvolal osm členů rady a devátý sám odstoupil. Odvolané radní označil za politické trafikanty, které nahradí odborníci.
S obsazenými 12 místy z 15 bude rada po měsíci a půl usnášeníschopná. Na začátku února ministr odvolal osm členů rady a devátý odstoupil. Informovalo o tom ministerstvo vnitra.
„Česká pošta nemůže fungovat tak, jak má, bez funkční dozorčí rady. Proto potřebujeme, aby v ní místo politických trafikantů byli schopní odborníci,“ vysvětlil svůj krok Rakušan.
Kysilka v minulosti působil jako člen bankovní rady České národní banky a později i viceguvernér centrální banky. Od prosince 1997 do července 1998 byl pověřen zastupováním guvernéra.
Končícího ředitele v minulosti podporovala zejména třetí součást pražské koalice, Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN). Janeček řekl, že odvolání nevnímá úkorně.
Na autech byly české vlajky i hesla. Účastníci nesli transparenty: „Veřejnoprávní média teď: vyvážená žurnalistika, dozor nad politiky“, „ČT nedáme“ nebo „Morava brání Českou televizi“.
Odvolání dozorčí komise navrhla radní Hana Lipovská. Pro návrh hlasovalo deset radních z 13 přítomných. Zdržel se předseda René Kühn a proti hlasovali radní Martin Doktor a Zdeněk Šarapatka.
Část dozorčí rady ovládají odbory, kterým vadí Diessův manažerský přístup. Volkswagen navíc řeší i technické problémy – komplikace s asistenčním systémem eCall zastavily dodávky některých modelů.