Od 7.30 do 8.00 do části ulice před dobříšskou školou nesmí vjíždět auta. „Myslím, že si na to společnost dobře zvykla, rodiče nechávají více dětí chodit pěšky,“ popisuje místostarostka.
Přehlédnutí značky není jediná příčina, kvůli které se může řidič do špatného směru dostat. Nejčastěji do protisměru najedou starší lidé. V řadě případů ale pokračují v jízdě, místo aby zastavili.
Místo běžné reflexní značky upozorňující na přecházení chodců tu bude stát značka svítící a blikající. Je o něco větší než běžná čtvercová cedule, ale jakoby obalená bílým lemem.
Úpravy úseku mezi 90. a 81. kilometrem dálnice ve směru na Brno by měly být hotové v pondělí večer. Ve směru na Prahu poté nejpozději do středečního rána.
Úsek z Tanvaldu na Harrachov bývá v zimě často uzavřen při silném sněžení. Toto uzavření, které se provádí pomocí značení, nyní bude možné provést na dálku.
Podle policie by si měli řidiči hlídat dostatečnou hloubku vzorku pneumatiky. U osobních vozidel jsou to minimálně 4 milimetry a u vozidel nad 3,5 tuny je povinných nejméně 6 milimetrů.
„Od stavebního úřadu jsme dostali výzvu, abychom omezili užívání hlavní část obchvatu. Chybí mu jedno rozhodnutí,“ řekl bez dalších podrobností radní pro investice a majetek Václav Řehoř (ODS).
Značka je podobná těm, které varují například před vysokou zvěří. Úřady tak chtějí zamezit nehodám i dalšímu úbytku populace ježků, napsal server Sky News.
Na českých dálnicích vjedou ročně do protisměru asi tři stovky řidičů. Silničáři proto na čtyřech nejrizikovějších místech instalovali prvních sedm varovných tabulí.
„Jakmile bude jasné, jaké značky, a kde přesně mají být osazené, tak mi je obratem vyrobíme a umístíme,“ řekl Radiožurnálu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Jednou z nejčastějších příčin smrtelných dopravních nehod v Česku je přejetí do protisměru. Policisté teď upozornili, že rizikem střetu může být i vybledlé nebo špatně viditelné vodorovné značení.
Od ledna příštího roku se z rychlostních silnic nově stanou dálnice. Staré modré značení se vymění za evropské standartní tabule na zeleném podkladu s červeným označením čísla dálnice. Nové označení dostane i Pražský okruh.
Řidiči by měli počítat s komplikacemi na dálnici D1 mezi 29. a 34. kilometrem ve směru na Brno. Silničáři tam mění dopravní značení. Na místě se tvoří kolony.
Úzká silnice, nebezpečný horizont, spousta cyklistů a hlavně spěchající řidiči. S tím vším se potkáte, pokud jezdíte z Hradce Králové směrem na Vysokou nad Labem. Poslední smrtelná nehoda, která se stala koncem února, vyburcovala starostu Vysoké. Chce prosadit změny, které by měly vést k větší bezpečnosti na této silnici.
Dopravní značení u Opatovic nad Labem bude řešit soud. Náměstek primátora Hradce Králové Jindřich Vedlich z TOP 09 a nezávislý starosta Vysoké nad Labem Jiří Horák podali správní žalobu na pardubický magistrát. Ten zakázal odbočení do Opatovic nad Labem na křižovatce od Vysoké.
Řidiči se v létě na některých místech potýkají s "neviditelnými" značkami a semafory, které zakrývají větve stromů. Bez dopravního značení se musí orientovat mimo jiné v několika ulicích Jihlavy. Vedení města se brání, že dbá na to, aby byly značky dobře vidět.
Správci silnic letos v Brně odstraní až 600 dopravních značek. Chtějí tím zvýšit bezpečnost na silnicích. Zmizí jednak poškozené nebo pokreslené značky, ale také ty, které jsou podle analýzy dopravních policistů nadbytečné. Řidiče totiž rozptylují a oni kvůli tomu mohou přehlédnout jiné důležité informace. Ze stejného důvodu zahájili správci silnic ve spolupráci s policií ofenzivu také proti billboardům u silnic.
Radnice v Lipníku nad Bečvou plánuje zrušení jednoho ze dvou jízdních pruhů na vnitřním okruhu města. Jedná se o komunikaci, na které po otevření obchvatu a napojení města na dálnici D1 výrazně klesla frekvence dopravy.
Policejní kontroly zaměřené na účelnost a stav dopravního značení u silnic odhalily v celé České republice téměř 2400 nadbytečných dopravních značek. Ty budou v nejbližší době odstraněny a další, které jsou ve špatném stavu, se dočkají obnovy.