Guvernér Abbott uvedl, že rozumí obavám podnikatelů, avšak registruje i hlasy Američanů frustrovaných z toho, že „Bidenova administrativa nezajistila naši hranici“.
Protiepidemická opatření mají všichni dopravci v podstatě stejná. Musí se řídit aktuálními vládními opatřeními. Nejzásadnější je mít při cestě vlakem nebo autobusem stále nasazený respirátor.
V českém tisku se v úterý dočtete, že Česko zaostává za Evropou v počtu start-upů i v objemu investic, které do nich tečou. Hůř je na tom už jen Albánie, píší Hospodářské noviny.
Lufthansa se stejně jako ostatní letečtí přepravci potýká s negativními dopady pandemie covidu-19 a musela si sjednat státní pomoc devět miliard eur, aby se vyhnula hrozbě bankrotu.
Dotace by měly kompenzovat ztráty dopravců od 12. března, tedy začátku nouzového stavu, do konce letošního června. Dopravní firmy se tehdy dostaly se svými příjmy téměř na nulu.
Koronavirus tvrdě dopadl na zájezdové dopravce. Ministerstvo jim slibuje stamilionové kompenzace, podle zakladatele iniciativy Za autobusy Jiřího Vlasáka to ale nebude stačit.
Polsko a Slovensko stále nepovolují vstup cizincům do země, někteří dopravci, pro které jsou tyto země klíčové, stále vyčkávají na rozhodnutí tamních úřadů. RegioJet vyšle linky do Německa a Rakouska.
Koronavirová krize, kvůli které se snížily přepravy cestujících až na desetinu jejich původního počtu, způsobuje dopravcům obří ztrát. České dráhy odhadují ekonomické dopady krize v řádech miliard.
„Je velmi složité vyčíslit, na kolik to ‚státní kasu‘ přišlo. Zmíněný dopravce totiž kromě skutečně drahých jízdenek prodával i skutečně levné jízdenky," uvedla pro iROZHLAS.cz mluvčí ministerstva.
Dopravci mohou k registraci využít vybraná prodejní místa. Dalšími možnostmi jsou registrace přes web, prostřednictvím vydavatelů palivových karet. Pro velké dopravce existuje speciální tým.
České dráhy zajišťují nejvíc spojů. Na druhém místě je se zhruba čtyřmi sty miliony od státu RegioJet a Student Agency, třetí pak autobusový a vlakový dopravce Arriva.
Policisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu zasahovali na Krajském úřadu v Liberci. Policisté si vyžádali některé dokumenty i v ČSAD Liberec.
Sněmovna schválila vznik nového úřadu, který by měl regulovat dopravu na železnici. Bude mít za úkol hlídat spravedlivý přístup státu při přidělování kapacity na přeplněných tratích jednotlivým dopravcům. Měl by také chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám. Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře.
Dopravní odboráři vyhlásili stávkovou pohotovost. Protestují proti nízkým mzdám a špatným pracovním podmínkám řidičů autobusů. Svaz dopravy chce jednat s kraji i s vládou. Pokud neuspěje, přistoupí k důraznější formě protestu. První protesty odstartovala "Jablonecká výzva", v níž řidiči ze severu Čech poprvé vyslovili požadavky na zanesení minimální výše mzdy do kritérií veřejných zakázek vypisovaných pro výběr dopravce v jednotlivých regionech.
Situace na francouzské straně tunelu pod kanálem La Manche zůstává napjatá. V noci odtamtud policie vytlačila asi 1700 běženců. Ti se už řadu týdnů snaží překonat plot a naskočit na vlaky, které jedou směrem do Velké Británie. Britské firmy teď vypočítávají škody, které jim opakovaná přerušení provozu v tunelu kvůli uprchlíkům způsobují.
Českým dopravním firmám chybí řidiči kamionů, jejich kritický nedostatek hlásí hlavně dopravci z oblastí u hranic s Německem. Právě tam míří šoféři za lepším výdělkem. O zlepšení situace se teď snaží Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia, které rozjelo speciální informační kampaň.
Českým dopravním firmám hrozí ztráta zakázek a snížení tržeb. Několik zemí Evropské unie v čele s Francií chce totiž omezit možnost dopravců přijímat zakázky v jiných zemích unie. Zpřísnění pravidel pro takzvanou kabotáž požadují Francie, Německo či Dánsko v dopise Evropské komisi, který má Český rozhlas exkluzivně k dispozici.
Už měsíc se mohou dopravci registrovat pro mýtné slevy. Zájem však o to zatím příliš velký není. Většina z dopravců totiž na slevu kvůli opožděnému nařízení vlády nemá nárok.
Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia vyzvalo dopravce, aby neplatili několik let staré nedoplatky na mýtném. Podle nich je v každé druhé upomínce od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) z letošního října chyba.
Kamionoví dopravci by mohli získat celkovou slevu na elektronickém mýtném v celkové výši až 350 milionů korun. Plyne to z materiálu, který na zítřejším jednání vlády představí ministr dopravy Pavel Dobeš. Slevy na mýtném by kompenzovaly zdražování mýtného pro dopravce, kteří často zpoplatněné úseky využívají.
Dopravci si vyjednali jako ústupek za zvýšení sazeb mýta slevy. Mnozí z nich na zvýhodnění ale vůbec nedosáhnou, přestože je něj vyčleněno 330 milionů korun.
Stávka silničních dopravců v lednu nebude. Speditéři se tak rozhodli po bleskové schůzce s ministrem dopravy Pavlem Dobešem (Věci veřejné). Stávkovou pohotovost kvůli slevám na mýtném ale neodvolali.
Stávka v dopravě se přesouvá z pondělí na čtvrtek a bude celý den, tedy od půlnoci do půlnoci. Nevyjedou žádné vlaky a stát bude celý den i MHD v Brně, v Praze a dalších městech. V České televizi to potvrdil předseda odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Řekl také, že proti rozhodnutí soudu, které pondělní stávku předběžným opatřením zakázalo, se odvolají. Oficiálně čtvrteční stávku vyhlásil za odbory prezident Federace strojvůdců Jindřich Hlas.
Silniční dopravci hrozí blokádou silnic. K té by mohlo dojít, pokud bude ministerstvo dopravy pokračovat v přípravě rozšíření mýtného i na silnice nižších tříd. Dopravci totiž považují plánované rozšíření mýta za neefektivní a požadují, aby byla vypracována studie, která by výhodnost tohoto projektu doložila. Česmad svolal na dnešek valnou hromadu, kde by měl upřesnit formu a podmínky případného protestu.