Kavárny plánují zvýšit ceny v nápojovém lístku zřejmě už o prázdninách, a to minimálně o deset procent. Třeba za cappuccino tak nově zákazníci zaplatí přes 60 korun.
V první dvacítce příjemců jsou například i České dráhy, další síť kasin, některé obchodní řetězce, Smartwings či pražské letiště. Celkem dosud firmy z Antiviru dostaly 47,9 miliardy korun.
„Zvýšený zájem o typicky vánoční zboží pozorujeme o něco dřív. Důvodem lidí jsou obavy z nedostatku zboží kvůli dopadům pandemie,“ potvrzuje přípravy lidí na Vánoce mluvčí Datartu Eva Kočicová.
„Nouzový stav vyhlášený v řadě zemí se odráží i na složení nákupního košíku. Češi i Slováci volí e-shop jako bezpečnější variantu nákupu,“ říká mluvčí internetového obchodu Alza.cz.