Americká společnost CrowdStrike, jejíž software způsobil červencový globální výpadek IT systémů, čelí žalobě ze strany akcionářů. Firma je viněna z poskytování nepravdivých informací o svém softwaru.
Americké aerolinky Delta Airlines musely v důsledku globálního IT výpadku zrušit tisíce letů. Požadují proto odškodné po společnostech Microsoft a CrowdStrike, jejichž systémy potíže způsobily.
Firma CrowdStrike se dostala do povědomí kvůli IT výpadku. Způsobila ho chybná aktualizace softwaru Falcon, který pomáhá velkým firmám zjišťovat aktivity útočníků.
Chyba sofwaru vyřadila z provozu 8,5 milionu počítačů, výpadek ovlivnil fungování letišť, lékáren i bankovních služeb. Firma se zavázala, že řijme řadu opatření, aby dalšímu výpadku systému předešla.
Hlavní příčina výpadku byla v nedávné aktualizaci bezpečnostní komponenty firmy CrowdStrike. Chyba způsobila pád, který znemožnil spuštění systému Windows a vedl k modré „obrazovce smrti“.
Globální výpadek IT systémů souvisel s aktualizací bezpečnostního softwaru od firmy CrowdStrike. Zasaženo bylo méně než jedno procento ze všech zařízení s Windows.
Největší zpoždění nabral let do Neapole, a to 5 hodin. „Šlo o kombinace několika věcí. Jednak bylo v Neapoli nepříznivé počasí, poté byl zase přetížený letový provoz,“ vysvětlila mluvčí letiště.
Výpadky systémů od rána ohlásila řada letišť z celého světa, která měla problémy především s odbavováním cestujících. Vysílání byly nuceny přerušit některé televizní stanice.