Auto bez řidiče zvládá i ostrou pravotočivou zatáčku. Pro případ nouze je v autě ovládaném na dálku pohotovostní tlačítko, kterým se deaktivují vodicí systémy a auto může pod kontrolu převzít řidič.
Kdo bude zodpovědný za případnou nehodu? Rozhodnou o tom data z černé skříňky ve vozidle. Pokud systém vyzve řidiče, aby převzal řízení, a on to neudělá, bude zodpovědný za nehodu motorista.
Pojem autopilot se dnes zmiňuje už nejen s letectvím, ale také s automobilovým průmyslem. Letecký provoz je ovšem na rozdíl od toho automobilového řízen svrchovanou autoritou.
Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
Kalifornie povolila celodenní provoz autonomních aut v San Francisku. Změnu vítají organizace tělesně postižených nebo válečných veteránů, pochyby řeší městský úřad i ortodoxní židé.
Opakovaně komplikovaly cestu hasičům k výjezdu. Nejméně jednou robotaxi zablokovalo jednosměrnou ulici, hasičský vůz z ní tak musel vycouvat a jet k požáru jinou cestou.
Virtuální testovací okruh pro autonomní auta je podobný počítačové hře. Bude mít dva okruhy. První bude na Severní Terase, druhá povede přes město až k dálnici.
Je to speciální model auta s autonomním podvozkem, který pomáhá testovat chytré asistenční systémy do vozů. Pohybuje se po letišti ve středočeských Milovicích a mezi vývojáři je známý jako UFO.