Tchajwanské aerolinky slaví úspěch s Hello Kitty letadly. Pořídily si už páté
Obtloustlá bílá kočka s mašlí, známá jako Hello Kitty, se během čtyřiceti let stala jednou z nejoblíbenějších postaviček v Asii. Hračky, doplňky, ale i pochoutky ve tvaru této charakteristické postavičky nejsou na Tchaj-wanu a v Japonsku ničím neobvyklým. Dnes navíc tchajwanská letecká společnost Eva Air pro velký zájem slavnostně zprovoznila už své páté letadlo Hello Kitty.
Ve speciálních letadlech tchajwanských aerolinií je bílá kočka bez úst k vidění doslova všude. Potisk Hello Kitty je na trupu letadla, na polštářích, dekách, hrnečcích a skleničkách, ale i na vybavení na toaletách.
Letenka a palubní vstupenka jsou také ozdobeny kočičím obrázkem. Letušky pak mají speciální Kitty zástěrky a servírují tematické jídlo, například Kitty steaky nebo Kitty dezerty. Celkem je na palubě více než stovka Hello Kitty doplňků.
Letadla s oblíbenou kočičkou jsou podle společnosti Eva Air na všech linkách obsazená vždy z 85 až 90 procent, tedy mnohem více než běžné spoje. Pasažéři si prý také častěji zamlouvají právě lety, na kterých Hello Kitty letadla létají. Většinou se jedná o trasu z Tchaj-peje do japonských měst.
Postavička Hello Kitty patří mezi takzvané kawaii, tedy roztomilé figurky. Japonská firma Sanrio, která vlastní na značku práva, na ní údajně ročně vydělá více než miliardu dolarů a to na trzích mimo Japonsko.
Zajímavé je, že přestože byla kreslená kočka rasy japonský bobtail zamýšlena původně jako postavička pro děti, stala se populární v podstatě mezi všemi věkovými vrstvami Asiatek – a nejen jich. Hello Kitty je tak k vidění na aktovce děvčátka, stejně jako na kabelce nebo mobilu dospělé ženy.
K návrhu roztomilé figurky údajně designérku Juko Šimizu inspiroval britský autor Lewis Caroll, jehož Alenka v říši divů si hraje právě s kočkou jménem Kitty.