Světové listy o napětí na Blízkém východě
Autor komentáře v dnešním vydání listu International Herald Tribune ještě nemohl vědět o dnešní ranní akci izraelské armády, při které zahynulo podle palestinských zdrojů nejméně 11 lidí. Přesto se věnuje ozbrojeným operacím Izraele v uprchlických táborech a považuje je za nerozumné.
Podle zveřejněných informací byly operace v uprchlických táborech v Gaze bezohledné a kruté. Zmizela péče o to, aby nebyli zraněni nevinní lidé. Operace po sobě zanechaly množství mrtvých civilistů. Ze sedmdesáti dvou Palestinců, kteří byli v únoru zabiti v pásmu Gazy a na Západním břehu Jordánu, bylo dvacet pět civilistů, včetně tří dětí mladších deseti let.
Při ničení domů teroristických aktivistů zdemolovaly vojenské jednotky také domovy jejich sousedů, kteří neměli nic společného s protiizraelskou aktivitou. Vládou prohlašovaný záměr o selektivním přístupu, který měl tvrdě postihovat teroristy a být laskavý k Palestincům, kteří teroristy nejsou - vzal za své v kouři tanků a prachu buldozerů. Odpovědnost za okolnosti v Gaze je rozdělena mezi velitele vojenských jednotek a jejich nadřízené - premiéra Šarona a ministra obrany Mofaze. Problémem je, že žádný z nich nevidí na výsledcích vojenských operací nic problematického, dodává International Herald Tribune.
Francouzské sdělovací prostředky si všímají společného prohlášení ministrů zahraničí Francie, Ruska a Německa. Zdůrazňuje se v něm nesouhlas s válkou v Iráku. Moskva a Paříž v něm navíc naznačují použití práva veta. Z francouzského tisku cituje zpravodaj Jan Šmíd.
Z francouzských novin citoval Jan Šmíd. Německé deníky se věnují dnešní stávce železničářů. Ráno se na německých kolejích nepohne ani kolo - v osobní ani v nákladní dopravě, cituje deník Frankfurter Rundschau slova předsedy Odborového svazu německých strojvůdců Manfreda Schnella. Jeho organizace vybídla ke stávce ostatní zaměstnance železnice. Výstražnou stávkou chtějí odboráři podpořit odpolední vyjednávání s vedením německých drah o kolektivní smlouvě pro strojvůdce a vlakový personál.
Management železnice totiž až dosud odmítal projednávat požadavky odborářů, kteří chtějí zvýšit platy a vyrovnat rozdíly mezi železničáři v západním a východním Německu. Odborový svaz německých strojvůdců je nestarší ze tří odborových organizací železničářů. Má třicet pět tisíc členů a podle předáka Schnella z nich 93 procent souhlasilo se stávkou, píše dnešní německý deník Frankfurter Rundschau.