Vedení SPOZ vyškrtlo Šloufa z čela pražské kandidátky. Nahradí ho Žák

Stranu práv občanů Zemanovci povede v Praze do voleb ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák. Ten dnes na kandidátce nahradil lobbistu Miroslava Šloufa, kterého si původně vybrala pražská pobočka strany. Vedení SPOZ ho ale z prvního místa vyškrtlo. Kandidátní listiny musí strany odevzdat nejpozději do 17. září.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Miroslav Šlouf (archivní foto z dubna 2010)

Miroslav Šlouf (archivní foto z dubna 2010) | Zdroj: ČTK

Zdeněk Žák se podle svých slov dlouho rozhodoval, jestli na kandidaturu vůbec kývne. Když tedy pražská SPOZ vybírala lídra, ještě neměla jeho souhlas.

To potvrdil i kancléř prezidenta Miloše Zemana a zároveň lídr SPOZ ve Zlínském kraji Vratislav Mynář s tím, že kdyby Praha dopředu Žákův souhlas měla, zcela jistě by jedničkou na kandidátce udělala rovnou jeho.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportérka Jana Čermáková a komentátor Českého rozhlasu Petr Nováček mluvili o změnách v čele pražské kandidátky

„Za sebe bych řekl, Mirek Šlouf je určitě výborný lobbista, ale já tu jeho kandidaturu beru spíše jako takovou trošku legraci ze strany pražské organizace a ze strany pana Šloufa,“ dodal Mynář.

Kandidátky jsou podle něj definitivní, změnu na postu jakéhokoli lídra si nedovede představit. SPOZ ale nevylučuje, že se Šlouf obrátí na soud.

Miroslav Šlouf včera uvedl, že pokud by jeho jméno z kandidátky zmizelo, poradí se s delegáty konference i dalšími spolukandidáty. „Na čem se domluvíme, budu i já realizovat,“ řekl. Zároveň odmítl, že jeho kandidatura byla jen připravenou PR akcí, která měla stranu SPOZ zviditelnit.

Zdeněk Žák se v hlavním městě utká mimo jiné s Jaroslavem Zavadilem za ČSSD, Miroslavou Němcovou z ODS, Karlem Schwarzenbergem z TOP 09 nebo Danielem Hermanem za KDU-ČSL.

Sám Žák prý chce voliče oslovit hlavně programem, žádnou velkou kampaň nechystá. „Já mám pocit, že to není o žádných velkých PR kampaních, že je to spíš o jednoduchém heslu, které známe z pohádek – věř a podle činů měř,“ prohlásil.

Jana Čermáková, kko Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme