Soudy zatím spory mezi operátory a zákazníky řešit nebudou. Ve hře zůstává ČTÚ

Spory mezi operátory a zákazníky bude zatím stále řešit Český telekomunikační úřad. Od ledna se měly kompetence přesunout k soudům, ale s pádem Nečasovy vlády se řešení letitého problému odsunulo do nedohledna.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Žena v autě telefonuje (ilustrační foto)

Žena v autě telefonuje (ilustrační foto) | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

Na úředníky čeká vyřešení téměř 400 tisíc stížností. ČTÚ proto zpět nabírá 50 zaměstnanců a jejich počet dokonce navýší, říká tiskový mluvčí úřadu František Malina:

„Navíc se od 1. srpna vrací do úřadu zpět 50 funkčních míst, která byla už zrušena. Vláda také zrušila zvýšení počtu systematizovaných funkčních míst o dalších 150 na dobu určitou, aby bylo možné účinněji dořešit danou agendu. Toto řešení má však charakter pouze dočasného opatření.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Ranního interview byl David Slížek

To, že spory bude stále řešit Český telekomunikační úřad považuje za dobrou zprávu pro uživatele David Slížek, šéfredaktor serveru Lupa.cz.

„Už jen kvůli tomu, že teď se tam nahromadilo přes 390 tisíc sporů. A úřad, který se už podle předchozího rozhodnutí vlády chystal na to, že agendu postupně předá na soudy od Nového roku, tak postupně propouštěl zaměstnance, kteří se této agendě věnovali, a tím pádem nestíhal vyřizovat další spory, které se hromadí.“

Český telekomunikační úřad | Foto: Marián Vojtek

Přesun k soudům podmiňovalo schválení příslušných zákonů, zejména zákona o elektronických komunikacích. To se však do konce roku nestihne.

Slížek také připomněl, že ČTÚ se chce této agendy dlouhodobě zbavit a zastává názor, že mu z pozice regulátora nepřísluší. Ministerstvo spravedlnosti a soudci naopak namítají, ža řešení prostřednictvím ČTÚ by bylo jednodušší.

Důchodkyně doplácela za internet, který nikdy neměla. Případ šetří ČTÚ

Číst článek

„Tento spor je v tuto chvíli dočasně vyřešen ve prospěch ministerstva spravedlnosti agenda zůstane na ČTÚ,“ poznamenal David Slížek.

Nejčastějšími spory spočívají ve vyúčtování. „Zákazník by měl do dvou měsíců částku reklamovat u operátora a současně zaplatit. A teprve pak se domáhat reklamace. V případě, že se na řešení s operátorem nedohodne, může podat do jednoho měsíce od doby nedohody rozklad, stížnost na ČTÚ,“ shrnul současnou úpravu David Slížek, šéfredaktor serveru Lupa.cz.

Telefon | Foto: Tomáš Vodňanský

Milan Kopp, Pavla Firbacherová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme