Nový šéf České pošty by měl být znám příští týden
Marcela Hrdá včera oficiálně skončila na pozici generální ředitelky České pošty. Její nástupce by měl být znám příští týden. Alespoň podle týdeníku Ekonom. Podle ministra vnitra Radka Johna, do jehož pravomoci Česká pošta spadá, ale prý záleží, zda to pro komisi bude lehký nebo těžký úkol a jak dlouho to bude řešit. Daleko důležitější je pro ministra výběr kvalitního manažera, pod kterým nebude Česká pošta prodělávat.
Adepty na post šéfa České pošty podniku předvybrala personální agentura Kaufmann & Kaufmann. Kritéria výběru byla zadána a jasně definována Českou poštou. Agentura vybírala z 15 kandidátů.
„Podle jasně stanovených kritérií to musí být velmi silný manažer, se silnou manažerskou a odbornou kompetencí. Člověk, který má zkušenost s řízením velkých společností, protože pošta je největším zaměstnavatelem v České republice,“ říká zástupce agentury Kaufmann & Kaufmann Ivan Chocholouš.
Dnes odpoledne zasedne výběrová komise, jmenovaná ministrem vnitra, která bude celou záležitost posuzovat.
Jména kandidátů z takzvaného short listu zatím nechce agentura, ani ministerstvo vnitra, zveřejnit.
„Short list už sice mám, ale je stále zavřený v obálce a čekám, až zahájíme první informativní schůzku výběrové komise. Až tam bude short list otevřen a také zjistíme, kolik kandidátů předvybrala personální agentura Kaufmann & Kaufmann,“ říká státní tajemník a náměstek ministra vnitra, který výběrovou komisi vede, Jiří Franc.
V short listu je údajně pět kandidátů. Jména ale chce komise až do doby řádného výběrového řízení utajit, aby nedocházelo k ovlivňování jednotlivých kandidátů.
Výběrové řízení bude mít část veřejnou a neveřejnou. „Ve veřejné části budou kandidáti v krátkých projevech prezentovat své představy,“ dodává Franc.
Nový generální ředitel České pošty bude mít mimo jiné za úkol vyjednat novou a výhodnější smlouvu s ČSOB, kterou Marcela Hrdá nesplnila.
Důležitá bude koncepce až na 15 let
„Především ale po něm budeme chtít, aby stanovil jasnou koncepci pošty řádově na dalších deset, patnáct let tak, abychom pak mohli s dostatečně velkým předstihem komunikovat případně s obcemi, kterých by se možná týkala nějaká změna z hlediska jejich poštovního úřadu, ať už změnou obsluhy lokality nebo posílením,“ vysvětluje Franc.
Nový šéf by měl mít také představu o nových produktech, které by měly udržet širokou síť poboček. A mimo jiné také proto, že v roce 2013 bude poštovní trh liberalizován.
Pošta má podle France dvě možné krajní cesty, které se mohou i kombinovat:
„Buď se soustředí na využití bohaté sítě poboček, která dnes čítá na tři tisíce tři sta prodejních míst a naplní je produkty, které umožní všechna tato místa uživit nebo by měla přijít s významných technologickým vstupem, který umožní obsluhu v rámci jejich produktů zjednodušit.“