Ministr dopravy zastavil všechny stavby na železnici
Ministr dopravy Vít Bárta zastavuje všechny investice do železnice i rozjeté stavby. Jedná se o projekty, které financuje Správa železniční dopravní cesty. Bárta to vysvětlil tím, že stavební společnosti nevyšly státu vstříc, co se týče požadovaných slev.
„S ohledem na návrhy stavebních společností o slevách, které se pohybovaly v řádech promile až mizivých procent, jsem se rozhodly je nepřijmout. Proto jsme se s ředitelem dohodli na tom, že s okamžitou platností zastavujeme proplácení všech faktur,“ uvedl Bárta pro Radiožurnál a dodal:
„Ve stejné logice pozastavujeme všechny investiční akce v kompetenci SŽDC. To se však netýká odstraňování škod po povodních a provozních nebo servisních oprav, které jsou nezbytné k zajištění bezpečnosti na železnicích.“
Ministerstvo dopravy zastavuje všechny investice do železnice i rozjeté stavby. Téma pro ministra dopravy Víta Bártu.
Generální ředitel správy Jan Komárek oznámil, že v této souvislosti přijal nového náměstka pro audit Pavla Habartu. Komárek doplnil, že prověří zhruba 15 staveb.
Komárek dosud pracoval jako krizový manažer pro společnost ČD-Telematika. Auditem projde zhruba 15 staveb, za které měl stát letos zaplatit 10 miliard korun.
Ohrožení výstavby třetího a čtvrtého koridoru
Zmíněná patření ale dočasně ukončí práce konkrétně na třetím a čtvrtém koridoru. A to se významně dotýká Jihočeského kraje. Jeho hejtman Jiří Zimola s rozhodnutím nesouhlasí.
„Pan ministr by si měl skutečně uvědomit, že rozvoj regionu je přímo spjat s dobrým napojením na centrum, což dnes Jihočeský kraj nemá. Zásadně tedy proti tomu protestuji. Budu dělat všechno možné pro to, abych ministra Bártu přesvědčil, že zastavování toku peněz zrovna v těchto oblastech není příliš rozumné,“ uvedl Zimola pro Radiožurnál.
Ministr dopravy minulý týden vyzval firmy, aby státu navrhly výrazné slevy kvůli nedostatku peněz ve státním rozpočtu. Dosud ale podle Víta Bárty byly nabídky nedostatečné.
Například stavební společnosti Eurovia a Viamont čekají na oficiální vyjádření ministerstva dopravy, jaké stavby a kdy budou zastaveny. Podle toho rozhodnou o dalším postupu.