Mezi 66. a 86. kilometrem dálnice D1 začalo nejdelší omezení v její historii
Na dálnici D1 v noci na dnešek přibylo další omezení. Je nejdelší v historii našich dálnic. Měří přes 20 kilometrů a na řidiče čeká mezi Loktem a Humpolcem. Potrvá až do konce září.
Mezi 66. až 86. kilometrem D1 budou řidiči jezdit na více než 20 kilometrech v každém směru dvěma zúženými pruhy. Nové omezení přímo navazuje na modernizovaný úsek mezi Loktem a Hořicemi. Prakticky až k Humpolci budou stavbaři opravovat havarijní povrch dálnice, který by nepřežil zimu.
„Dálnice D1 v takovém stavu, v jakém je, vyžaduje kromě modernizace také pravidelnou údržbu a pravidelné opravy tak, abychom vydrželi jezdit po dálnici i v zimním období.“
O omezení na D1 mezi Loktem a Humpolcem mluvil v Ranním interview Jan Skovajsa z ministerstva dopravy
"A právě tato uzavírka je způsobená tím, že potřebujeme dostat do pořádku asfaltový povrch, který se v daném místě začíná rozpadat,“ řekl Radiožurnálu Jan Skovajsa z ministerstva dopravy.
Původně mělo omezení začít začátkem září, aby řidiči neměli problémy při návratu z prázdnin. Urychlené zahájení prací tak má vyřešit i problematické místo na 81. kilometru, kde je most v havarijním stavu a dprava svedena do jednoho pruhu.
„Důvodem urychlení prací byla zejména poškozená dilatace mostu na kilometru 81, která způsobila kolony uplynulý víkend. Protože právě toto dopravní opatření umožní jezdit v daném místě 2 plus 2 jízdní pruhy, a zachovat tak plnou průjezdnost dálnice v kapacitě,“ vysvětlil Skovajsa.
Oprava nejstarší české dálnice v tomto úseku potrvá až do 29. září. „Co se týče počtu jízdních pruhů, tak v době mezi 10. a 12. zářím bude řidičům k dispozici pouze jeden jízdní pruh ve směru na Prahu. Přesně v této době se bude opravovat zmiňovaná mostní dilatace,“ doplnil.
Ráno byla doprava v místě omezení plynulá a bez komplikací, jak před osmou hodinou z místa potvrdila zpravodajka Českého rozhlasu.
„Já jsem si část úseku před chvíí i projela, jela jsem poctivě 80kilometrovou rychlostí a většina aut mě předjížděla. Je třeba skutečně tuto maximální povolenou rychlost dodržovat; pruhy mají omezenou šířku a další opatrnost je na místě kvůli pohybujícím se dělníkům."