Experti OECD varují před riziky plošného testování žáků

Srovnávací testy žáků pátých a devátých tříd ano, ale jinak. Stanovisko a doporučení školských expertů Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) se opírá o fakt, že národní testy pokrývají omezenou škálu učebních cílů žáka a nezjišťují jeho pokrok.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pilotní testování znalostí a dovedností žáků 5. a 9. tříd základních škol

Pilotní testování znalostí a dovedností žáků 5. a 9. tříd základních škol | Zdroj: ČTK

Ministerstvo školství by mělo lépe určit účel testů a přiznat, že pokrývají omezenou škálu dovedností žáka. Experti také varují před nežádoucími účinky srovnávacích zkoušek. Například aby školy neučily jen to, co se v testech objeví.

Dále upozorňují i na to, že Česku chybí standard kvality profese učitele a že by se mělo posílit průběžné hodnocení žáka, které sleduje jeho pokrok.

Úřad se má k doporučením expertů vyjádřit dnes.

Marika Táborská, Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme