ČOI: 40 procent obchodníků při slevách poškozuje zákazníka
Čtyřicet procent obchodníků poškozuje nebo okrádá zákazníka. Zjistila to Česká obchodní inspekce, která loni provedla skoro 3500 kontrol slevových akcí v kamenných a internetových obchodech.
Obchodníci nejčastěji neposkytovali zákazníkům dostatek informací o zboží a ceně.
„Nejčastěji porušovali povinnost informovat spotřebitele o ceně nabízeného zboží. Neposkytovali informace o výrobku, výrobcích, materiálovém složení nebo správném užití a údržbě. Nesprávně účtovali a v některých případech jsme zjistili i užití nekalých obchodních praktik," upřesnila Miloslava Fléglová z ČOI.
Celkem uložila Česká obchodní inspekce obchodníkům pokuty ve výši skoro šest milionů korun.
Podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeňka Juračky jsou sice výsledky České obchodní inspekce mrzuté, ale nemusejí nutně znamenat úmyslné okrádání zákazníků:
„Zejména u těch slevových akcí dochází k prudkému růstu jejich počtu. Čili vzniká i více zmatků. Lidé se soustřeďují na tyto akce, často dělají v prodejnách kolikrát zmatky se záměnou zboží. Není to výmluva, je to pouze zdůvodnění situace, která momentálně je.“