Bývalí politici podle Mladé fronty Dnes odcházejí do ciziny

Několik bývalých politiků odejde z Česka do zahraničí, zjistila Mladá fronta Dnes. Například lidovecký exposlanec Jiří Karas míří do Uzbekistánu, kde bude diplomatem. Motoristé našli trik na bodový systém. Jaký, informují Lidové noviny. Ministr vnitra František Bublan dnešnímu Právu potvrdil, že policejní vozy bez zapnutého výstražného majáku nesmí překračovat povolenou rychlost. Hospodářské noviny upozorňují, že ceny elektřiny čeká opět cenový skok.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

domácí tisk

domácí tisk | Foto: Alena Palečková

Řadu politiků čeká odchod z domácí scény, proto podle Mladé fronty Dnes plánují kariéru v cizině. Bývalý lidovecký poslanec Jiří Karas, nesmiřitelný odpůrce potratů a svazků homosexuálů, bude od podzimu reprezentovat Českou republiku jako diplomat v Uzbekistánu. Na české ambasádě by měl být zástupcem velvyslance. Do diplomatických postů, většinou ale na vyšší úrovni, míří i mnoho Karasových minulých i současných kolegů z politiky.

Například bývalý sociálnědemokratický ministr a poslanec Petr Lachnit by se měl stát velvyslancem v Polsku. Na velvyslanecký post do Vídně míří i někdejší pražský primátor Jan Koukal. Objevily se nepotvrzené zprávy o tom, že dosluhující ministr obrany Karel Kühnl by se mohl stát velvyslancem v Egyptě, informuje Mladá fronta Dnes.

Někteří řidiči už hledají cesty, jak usednout za volant i po případném odebrání řidičského průkazu za 12 trestných bodů. A jak píší Lidové noviny, zdá se, že jim silniční zákon malou skulinku nabízí. Pro řidiče, kteří mají dostatek peněz, může být řešením druhý řidičský průkaz, vydaný ovšem v zahraničí. Na internetu už se objevily inzeráty, jejichž zadavatelé nabízejí vysokou odměnu například za výměnu slovenského řidičského průkazu za český. Podmínkou je zachování diskrétnosti.

Získat řidičský průkaz v některé východoevropské zemi není velký problém. A nemusí to stát ani mnoho peněz. Ministerstvo dopravy sice tvrdí, že každý řidič smí mít jen jeden řidičský průkaz, ohlídat to v praxi ale nedokáže. Zatím totiž nefunguje jednotný registr řidičů, ve kterém by bylo možné zjistit, jestli se žadatel o řidičský průkaz nedopustil vážného přestupku ve své zemi. A pokud by existoval, vztahoval by se nejspíš jen na občany zemí EU - dodávají Lidové noviny.

Bez zapnutého majáku nemůže policista v běžném služebním voze porušovat povolenou rychlost. Právu to řekl ministr vnitra František Bublan. Popřel tak opakované tvrzení šéfa celorepublikové dopravní policie Zdeňka Bambase, podle kterého mohou rychlost kdykoliv překračovat všechny policejní vozy. Podle ministra nemusí rychlost za určitých podmínek dodržovat jen policisté ze specializovaných útvarů, kteří jezdí ve služebních civilních autech. Těžko si prý lze představit, že by policie někoho sledovala se zapnutým majákem.

Také podle ministerstva dopravy se na policistu za volantem označeného vozu při běžném popojíždění pohlíží jako na každého jiného řidiče. Zmatky ve výkladu zákona se tím nevyřešily. Mluvčí Policejního prezidia Pavla Kopecký Právu v rozporu s Bublanem tvrdila, že policista rychlou jízdou i bez zapnutého majáčku pravidla neporušuje.

České firmy i domácnosti čeká napřesrok další zdražení elektřiny - informují Hospodářské noviny. Většina odborníků odhaduje růst o deset až dvanáct procent. Jasněji bude počátkem srpna po první aukci elektřiny, kterou uspořádá ČEZ. Na ní velkoobchodníci s elektřinou předloží své požadavky a cenové nabídky pro příští rok. Stejnou aukci už uspořádali v Maďarsku a na Slovensku. A v obou zemích byla výsledná velkoobchodní cena vyšší, než trhy čekaly.

Na růst ceny v Česku tlačí kromě sílící poptávky i stále dražší elektřina v západní Evropě, především v Německu. Proti zdražování naopak působí nižší cena povolenek na emise oxidu uhličitého a také to, že ČEZ vyrábí většinu elektřiny z vlastního hnědého uhlí. Další růst ceny proudu straší hlavně podnikatele. Některé firmy už kvůli drahé energii zavírají provozy. Hospodářské noviny doplňují, že například textilka Slezan zrušila přádelnu a přízi dováží. Delta Pekárny zase nedávno zdražily pečivo.

Naděžda Hávová, Marián Vojtek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme