Americké společnosti chtějí zavést politiku příznivou k ženám s menopauzou. Tabu už prolomili Britové
V amerických korporátních společnostech sílí snaha vyjít vstříc zaměstnancům v jejich vlastních potřebách. V tomto případě to znamená přestat přehlížet dlouho přehlížené a prolomit určitá tabu. Chtějí zajistit lepší pracovní prostředí pro ženy potýkající se s menopauzou. Vzorem se před pár lety stala Velká Británie, tamní firmy už dávno tuto „přechodovou“ politiku užívají.
Nejdůležitější je, že se v pracovním prostředí přijme vědomí, že ženy v určitém věku procházejí fyziologickou i psychickou proměnou a není to jednoduché. Nebude se to brát jako věc, o které se nemluví, která je až příliš intimní, ale jako běžný jev, který jednou v životě zažije polovina lidské populace.
Skotsko bojuje proti menstruační chudobě. Ženy budou mít hygienické potřeby zdarma
Číst článek
S pochopením přicházejí i vhodnější podmínky. Proškolují se zaměstnanci, manažeři, aby věděli, čím si žena prochází a mohli k tomu přistupovat s dostatečným pochopením a empatií. Pak také ženám umožnit, aby se cítily lépe. To znamená, aby mohly například kdykoliv vyjít na vzduch nebo využít klimatizace při návalech horka.
Pokud jim není dobře, měly by možnost vyměnit si směnu nebo si upravit pracovní dobu. Nebo hlavně aby měly psychologickou podporu. Aby se nebály toho, že kvůli menopauze můžou přijít o práci, pakliže se změní jejich výkonnost a efektivita.
Příjemné pracovní prostředí
Velká Británie je v tomto ohledu vzorem. Zabýval se tím i britský parlament a vyzval společnosti, aby se věnovaly tématu aktivněji. Více než 50 velkých organizací, firem, korporací má dnes označení „menopause friendly workplace“, volně přeloženo „pracovní prostředí, které podporuje ženy v přechodu“.
Ženy si přejí lepší rovnováhu mezi kariérou a rodinou. Pomáhají zkrácené úvazky nebo práce z domova
Číst článek
Všechny společnosti spolupracují s velkou organizací, která se zaměřuje na trénování lidí právě v této oblasti. Nejsou to jenom menší neznámé firmy, ale i finanční instituce s BBC. V Londýně se vyhlašují firmy, které byly schopné vytvořit co nejpříjemnější prostředí pro ženy s menopauzou. Za loňský rok se na předních příčkách umístila společnost Royal Mail, britská pošta.
Opatření mají i ekonomický přínos. Ve Spojených státech vyšla studie, že dohromady může ženy stát menopauza ročně necelé dvě miliardy dolarů, protože si zkracují úvazky nebo odcházejí z práce. Jedna z deseti žen kvůli problémům s menopauzou odchází předčasně do důchodu, protože se v prostředí necítí dobře.
Nemluví se jim o tom dobře a obávají se toho, že je zaměstnavatelé budou sankcionovat za menší výkonnost. Všechna čísla značí i ztráty pro firmy, protože ženy v tomto věku jsou velmi silná pracovní skupina.