Toyota uvedla na trh druhou generaci vodíkového vozu Mirai. Má o 30 procent delší dojezd
Japonská automobilka Toyota na trh uvedla druhou generaci svého vodíkového vozu Mirai. Má o 30 procent delší dojezd než první sériově vyráběný vůz Toyoty na vodík. Až dosud se japonské automobilce nedařilo řidiče získat pro tuto technologii, která navzdory podpoře japonské vlády zůstává na okraji zájmu. Přispívá k tomu nedostatek čerpacích stanic, ceny ojetých vozů a také riziko exploze vodíku, uvedla agentura Reuters.
„Nový vůz Mirai poslouží jako nový výchozí bod k vytvoření budoucí společnosti založené na vodíku,“ uvedla Toyota. Po započtení vládní podpory bude auto stát kolem pěti milionů japonských jenů (přes jeden milion Kč), tedy zhruba stejně jako jeho předchůdce.
Do konce září Toyota prodala pouze 11 100 vozů Mirai první generace, které na trh uvedla před necelými šesti lety. Většina ostatních automobilek se místo vodíkových vozů soustředí na auta elektrická.
Patří budoucnost vodíkovým autům? ‚Jedna z nejreálnějších energií,‘ tvrdí šéf české Toyoty
Číst článek
Loni výrobci aut prodali podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) 2,1 milionu elektromobilů, což je o 40 procent více než v roce předchozím.
Japonský premiér Jošihide Suga v říjnu oznámil, že Tokio se chce do roku 2050 zcela zbavit emisí uhlíku.
Toyota plánovala k propagaci vodíkové technologie využít olympijských her v Tokiu, kde chce zapojit stovku vodíkových autobusů. Olympijské hry, kvůli pandemii covidu-19 o rok odložené, mají začít 23. července 2021.
Japonská automobilka se ohledně zvýšení poptávky po vodíkové technologii ohlíží po Číně. Tento největší automobilový trh světa má 7000 vodíkových a čtyři miliony elektrických vozů.