Centrum Ostravy má s Porubou do roku 2020 propojit nová silnice

Stále jen čárou v plánech projektantů zůstává takzvaný Severní spoj v Ostravě. Spojit má centrum města s druhým nejlidnatějším obvodem – Porubou. Město ale slibuje, že se stavba Severního spoje přiblížila. Cestu chce dobudovat do roku 2020. Cena čtyřkilometrového úseku má přesáhnout jednu miliardu korun.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ostrava-Poruba, Hlavní třída

Ostrava-Poruba, Hlavní třída | Foto: František Tichý | Zdroj: Český rozhlas

Dostat se z centra Ostravy do části Poruba bývá obtížné. Do Frýdku-Mísktu nebo třeba do Havířova dojede člověk paradoxně rychleji. Zlepšit spojení má podle náměstka ostravského primátora Tomáše Suchardy z ČSSD takzvaný Severní spoj.

„Jedná se o jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb, která by se v budoucnu měla na území města nalézat. Měla by zajistit propojení Poruby s centrem a zároveň přímé napojení na dálnici pro městské části Poruba, Martinov či Třebovice,“ říká primátor.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti o plánované stavbě Severního spoje zjišťovala Iva Havlíčková

Začít stavět se má nová komunikace sice až v roce 2019. Už teď je ale hotový investiční záměr a jasná je i trasa, kudy povede. A je jiná, než se původně plánovalo.

„Původní návrh byl přepracován a byly vytvořeny dvě větve – jedna na ulici Provozní a druhá na Průběžnou, abychom se vyhnuli Turkovu. Má to ještě velice dobrý efekt v tom, že doprava, která se napojuje do městského obvodu, bude rozmělněna právě do těchto dvou větví,“ popisuje za projektanty Martin Vilč.

Dálnice se sice vyhne Turkovu, cennému území se zbytky lužního lesa, ale ne obydleným oblastem. „Je to určitě daň. Ale znovu opakuji, že to je místní komunikace, která propojuje městské části. Dnes lidi v okolí Opavské taky trpí značnou dopravou. Je to jakýsi kompromis, který by měl nastat v rámci města Ostravy. Neměla by tam probíhat žádná tranzitní doprava,“ tvrdí Vilč.

Po nové silnici podle předpokladů projede 25 tisíc aut denně. Financování stavby ještě město zajištěné nemá, počítá s krajem i evropskou dotací.

Severní spoj v Ostravě - schéma trasy | Foto: Statutární město Ostrava

Iva Havlíčková, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme