Festival DesignSupermarket nabízí výtvory téměř 50 návrhářů
Za mladými, ale i známými návrháři se můžete vydat ode dneška do Prahy. Už počtvrté se totiž v bývalém obchodním domu Perla koná prodejní festival současného designu designSupermarket. Patronkou letošního ročníku je i módní návrhářka Liběna Rochová.
Celkem čtyři patra bývalého obchodního domu v Perlové zaplavila díla z rukou téměř padesáti českých designérů. Prodejní čtyřdenní přehlídka designSupermarket nabízí ve své hlavní části jak designové doplňky a předměty různého typu, tak oblečení.
„Stále doplňujeme mladá a nová jména. Částečně etablovanými stálicemi módy jsou třeba Muset Fashion, Sistersconspiracy, Hana Zárubová se značkou No., Leeda, z designu Whitefruits, šperkaři jako Markéta Richterová, nebo JARA Design,“ vysvětluje dramaturgyně festivalu Zuzana Mašínová.
V hlavní části festivalu, jehož patrony jsou architekt a designér Jiří Pelcl a módní návrhářka Liběna Rochová, své práce prezentuje například Alice Klouzková, která se svou kolegyní tvoří pod už zavedenou značkou Sistersconspiracy. Podle ní se Češi čím dál víc o módu a design zajímají.
„A to až do důsledků – přemýšlejí o tom, kde věci byly navrženy, vyrobeny. My používáme materiály vyrobené většinou v Čechách,“ říká.
Další osvědčenou značkou na českém trhu je E:Be návrhářky Evy Brzákové. Nabízí osobitou dámskou i pánskou módu. „Není to žádná ‚masovka‘, spíš pravý opak, věci mají dát člověku nějaký hezký pocit a příběh,“ myslí si.
I když designSupermarket prodává především české značky, jsou tu k vidění také věci od současných autorů východní Evropy. Sdružuje je ve svém internetovém projektu Designeast.eu návrhář a designér Martin Žampach. „Na tuto oblast jsem se zaměřil, protože nikde to není v celku na jednom portálu a nejsou informace v angličtině.“
Další částí designSupermarketu je Market Líba v 5. patře Perly, který nabízí stovky nejrůznějších produktů od mladých talentů designu. Poslední sekcí je knihkupectví, kde se prodávají knihy o umění i další tituly různých nakladatelství.
DesignSupermarket se stal za čtyři roky tradicí, o kterou je hlavně v předvánočním čase velký zájem. Může za to i atmosféra, lidé se tu cítí ne jako v obchodním domě, ale spíše v galerii, kde si dají horký svařák a k nákupům a prohlídce jim hrají celý den DJs. Přehlídka designu je otevřena až do neděle 12. prosince.