Prodej aut se v západní Evropě propadl v lednu meziročně o 8,5 procenta
Výrobci automobilů mají čím dál větší potíž udat své vozy na evropském trhu. Potvrzují to dnes zveřejněná čísla. Podle nich se prodej aut v západní Evropě propadl v lednu meziročně o 8,5 procenta a dostal se na nejnižší úroveň od roku 1990.
„Je to očekávaný pokles, ale příjemné to není,“ řekl generální sekretář Evropského sdružení automobilového průmyslu Ivan Hodač.
Za tímto trendem podle něj stále stojí ekonomická situace. „Zákazník nemá jistotu, neví, co bude. Druhá věc – evropský trh je už dost nasycený. A za třetí, auta také vydrží daleko víc – dnes si můžu auto nechat osm až deset let,“ vysvětlil Hodač.
Pokles prodeje se týká hlavně menších a středních vozidel. Trend zaznamenaly třeba firmy Ford, Peugeot nebo Toyota. „Když se ale podíváte na Mercedes a BMW, tak pořád roste. Ne moc, v průměru o 3 až 6 procent. Ale je to tím, že v letech 2008-2009 se tento segment neuvěřitelně propadl a teď se pomalu vrací zpátky,“ doplnil Hodač.
Špatně na tom není ani Škoda Auto. Naopak z nových údajů vychází celkem dobře, její prodej klesl jen mírně.
„Škoda je na tom poměrně dobře, protože image její značky ve světě neustále roste, hlavně v Evropě. Když se lidé podívají na cenu a srovnají to s kvalitou, tak si uvědomí, že škodovka je někde jinde. Škodovka se navíc ve svém segmentu neustále lepší,“ dodal Hodač.