Po prodeji Opelu je v ohrožení 10 tisíc pracovních míst
Deset tisíc pracovních míst v evropských závodech automobilky Opel je v akutním ohrožení. Zpráva se objevila den poté, co se mateřský koncern General Motors rozhodl německou značku prodat firmě Magna. Stále častěji se pak taky objevují hlasy zpochybňující budoucí konkurenceschopnost Opelu.
O pozdvižení se postaral hlavně Manfred Wennemer, který ve svěřeneckém fondu Opelu zastupoval berlínskou vládu a překvapivě hlasoval proti prodeji automobilky firmě Magna. Wennemer svůj postoj odůvodnil tím, že Opelu hrozí za pár let platební neschopnost a že riziko leží neúměrně na bedrech německých daňových poplatníků.
Za tento postoj si vysloužil ostré pokárání od kancléřky Angely Merkelové. Mezitím se mohutně spekuluje o tom, kde by mohli noví majitelé seškrtat nejvíc z celkového počtu asi 10 tisíc pracovních míst.
Propouštění se určitě nevyhne ani čtyřem německým závodům, které jsou v současnosti využité z pouhých 56 procent. Nejvíc, okolo dvou tisíc lidí, Opel propustí zřejmě v Bochumi, kde se už dál nepočítá s výrobou modelu Astra.
Belgie se brání uzavření továrny v Antverpách
Magna ale plánuje zavřít také továrnu Opelu v belgických Antverpách. Vláda belgického regionu Vlámsko, kde továrna funguje, přitom nabízí do provozu investovat 300 milionů eur, aby výrobu udržela.
Belgie už dala najevo, že se bude bránit na evropské úrovni. Chce, aby Evropská unii začala vyšetřovat okolnosti, za kterých americká automobilka General Motors automobilku Opel prodala.
Belgická vláda má podezření, že Berlín si v dohodě o prodeji Opelu vymínil ochranu německých závodů automobilky na úkor továren v jiných zemích.