Největší hotel v Česku, pětihvězdičkový pražský Hilton, je na prodej
Největší český hotel je na prodej. Hotel Hilton, ve kterém přenocovali například i američtí prezidenti Bill Clinton, George W. Bush a Barack Obama, možná kromě majitele změní i jméno. Luxusní pětihvězdičkový hotel stojí od druhé poloviny 80. let na pravém břehu řeky Vltavy nedaleko stanice metra Florenc a kousek od Starého Města.
V osmi patrech hotelu je přes 790 pokojů, z toho 32 apartmá. Kromě toho nabízí pražský Hilton více než sedm tisíc metrů čtverečních konferenčních prostor. Řadí se tak mezi největší konferenční hotely ve střední a východní Evropě. Má i bazén a sportovní zázemí.
Hilton nabízí k prodeji dosavadní vlastník, společnost Avid Asset Management. Suma, kterou za něj požaduje, není známa. Není obvyklé prodejní cenu zveřejňovat, záleží i na tom, kolik budou potenciální kupci ochotni nabídnout.
O prodeji hotelu Hilton v Praze mluví Jaromír Beránek, analytik cestovního ruchu Mag Consulting
Prodejem byla pověřena společnost JLL. Její vedoucí oddělení průzkumu realitního trhu Ondřej Novotný předpokládá, že zájem o hotel bude.
„Za poslední rok dva nastal na českém trhu veliký zájem o moderní a hlavně čtyřhvězdičkové nebo pětihvězdičkové hotely. Důvodů je několik. Praha získala pověst přední destinace kongresové turistiky v rámci střední a východní Evropy,“ vysvětluje a dodává:
„Zároveň je zde velký potenciál i z hlediska běžných turistů a turistika se po krizi zase obnovuje, což sem přivádí investory, kteří mají zájem o hotelový trh, jenž je přece jen trochu specifický.“
To, že trh ožívá, dokládá i fakt, že se nedávno úspěšně prodaly hotely InterContinental, Kempinski nebo Mandarin.
Dosavadní vlastník investoval od roku 2004 do modernizace Hiltonu v přepočtu téměř jednu a půl miliardy korun. A stále si drží vysoký standard včetně vyhlášené kuchyně. Pro případného kupce může být zajímavé i to, že může hotel přejmenovat. Hotelu totiž končí manažerská smlouva s řetězcem Hilton.
Podle analytika cestovního ruchu společnosti Mag Consulting Jaromíra Beránka není prodej takového hotelu nijak neobvyklý.
„V současné době se na mezinárodním poli pohybuje několik desítek nadnárodních hotelových řetězců, které provozují stovky hotelů v různých částech světa, a prodeje těchto hotelů jsou naprosto běžné,“ říká Beránek a pokračuje:
„Pokud hotelový řetězec provozuje několik set hotelů, desítky až stovku jich každoročně mění. Hotelové řetězce mají velmi přísné standardy kvality, ale v neposlední řadě je zajímá i ziskovost a ta se v jednotlivých státech v jednotlivých obdobích velmi často mění.“