T-Mobile dostal pokutu od telekomunikačního úřadu. Za agresivní obchodní praktiky zaplatí půl milionu
Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) úhrnnou pokutu 500 tisíc korun za agresivní obchodní praktiky. Vymáhal neplatné smluvní pokuty prostřednictvím inkasní agentury. Úřad to ve středu uvedl v monitorovací zprávě. T-Mobile pokutu zaplatí, s pravomocným rozhodnutím ale nesouhlasí a podá proti němu správní žalobu.
Operátor nejprve podal u ČTÚ návrhy na rozhodnutí sporu o zaplacení dlužných částek za poskytnuté služby a současně i o zaplacení smluvních pokut. Podle rozhodnutí Ústavního soudu ale byly tyto pokuty sjednány neplatně.
Poté, co ČTÚ začal požadavky na zaplacení smluvních pokut z tohoto důvodu zamítat, T-Mobile vzal zpět tu část svých dosud nerozhodnutých návrhů, která se týká smluvních pokut, aby je následně začal vymáhat mimosoudní cestou přes inkasní agentury.
S cenami operátorů je nespokojeno 44 procent lidí. Jen 11 procent ale uvažuje o změně
Číst článek
„ČTÚ rozhodl, že T-Mobile využil svého silnějšího postavení a vyšší právní erudovanosti. Vymáhání smluvních pokut načasoval do doby, kdy dluh za poskytnuté služby elektronických komunikací byl již uhrazený. Zákazníkům s mnohdy více než ročním odstupem začaly chodit různé výzvy, kde jim inkasní agentury vyhrožovaly i exekucemi. T-Mobile přitom věděl, že smluvní pokuty sjednané pouze ve všeobecných podmínkách jsou absolutně neplatné,“ uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.
„S rozhodnutím a udělenou pokutou nemůžeme souhlasit a jsme rozhodnuti podat správní žalobu. S ohledem na nejnovější rozhodnutí nejvyššího soudu z března letošního roku, které uvádí, že ne všechny pokuty sjednané pouze ve všeobecných obchodních podmínkách jsou neplatné, ve věci u správního soudu uspějeme,“ řekla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.
Podle zjištění ČTÚ rovněž třetina operátorů, včetně virtuálních, nesplnila svou informační povinnost o možnosti mimosoudního řešení sporů se spotřebiteli.
Poskytovatelé buď neuvedli požadované informace ve svých smluvních podmínkách, nebo na webu, nebo neposkytli spotřebitelům poučení v rámci zamítavého vyřízení reklamace.