Ekonomické informace 29. 11. 2004
Obchodnícky zaměstnává předvánoční vyvrcholení sezóny. Hovoříme také o o náboru zaměstnanců do automobilky Toyota Peugeot Citroen v Kolíně a naopak o redukcu pracovníků v německém automobilovém závodu Opel. Níže se také dozvíte, že klienti Pražských vodovodů a kanalizací mohou od dneška platit za služby v zákaznickém centru na Vinohradech platební kartou.
Obchodníci se připravují na předvánoční nápor klientů. Ale ještě před nimi se na vysoké tržby mohou těšit média. Právě za inzerci totiž firmy jen během října a listopadu vydají téměř čtvrtinu celkových nákladů na reklamu - asi čtyři miliardy korun. Největší část této sumy, jak říká Štěpán Wolde ze společnosti Arbo Media, získají televizní stanice.
Až deset tisíc korun nabízí automobilka Toyota Peugeot Citroen svým budoucím zaměstnancům jako příspěvek na přestěhování. Firma shání 3000 lidí do svého provozu u středočeského Kolína. Dnes podle mluvčího společnosti Matěje Matolí chce automobilka zaměstnance nasbírat v Novém Jičíně na severu Moravy.
Naopak méně zaměstnanců než dosud by měla mít německá automobilka Opel. O jejich osudu i o budoucnosti firmy dnes bude v Rüsselsheimu rozhodovat vedení společnosti. Za účasti evropského šéfa Hendersona se sejde dozorčí rada koncernu General Motors, do něhož Opel patří. Zároveň, jak dodává náš zpravodaj v Německu David Šťáhlavský, bude management jednat se závodní radou o sanačním programu automobilky.
Ještě jeden měsíc se mohou hlásit české firmy, které mají zájem dodávat produkty a výrobní technologie pro automobilku Kia Motors Slovakia. K tomu prý postačí, když vyplní dotazník na internetových stránkách agentury pro podporu podníkání a investic CzechInvestu, připomíná mluvčí agentury Jana Víšková.
Plzeňská Škoda Holding bude mít v ruském Novosibirsku firmu na výrobu trakčních výzbrojí pro elektrické lokomotivy se zhruba tisícovkou lidí. Smlouvu o založení společného podniku dnes podepíše její vedení s ruskou skupinou Dedal Group, která vyrábí osobní vagony. Obě strany budou mít v nové firmě padesátiprocentní podíl. Rusko, respektive bývalé země Sovětského svazu jsou největším zákazníkem Škodovky, protože konkurenční značky se zde kvůli náročným klimatickým výkyvům neprosadily.
Klienti Pražských vodovodů a kanalizací mohou od dneška platit za služby v zákaznickém centru na Vinohradech platební kartou. Radiožurnálu to řekla mluvčí firmy Marcela Dvořáková. Firma se podle mluvčí Marcely Dvořákové bude teprve rozhodovat, jestli službu rozšíří i na kontaktní centrum v Hostivaři.