Kofola posiluje na trhu, koupi Korunní a Ondrášovky schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Skupina Kofola se ve středu stala majitelem stoprocentního podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka, poté co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a byly splněny všechny podmínky pro převzetí. Kofola tím zásadně posiluje svou pozici v kategorii balených vod na českém trhu. Přebírá distribuční síť, závazky a pohledávky i všech více než 200 zaměstnanců tradičních výrobců minerálních vod.

Ostrava Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Balicí linka na plastové lahve

„Tato akvizice zásadně pomůže v tom, abychom byli na trhu nadále konkurenceschopní,“ uvedl generální ředitel Kofoly Daniel Buryš. Ilustrační foto | Foto: Naďa Čvančarová | Zdroj: Český rozhlas

Obě nové značky podle Kofoly její současné portfolio postavené hlavně na tradičních značkách vhodně doplňují. Generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš uvedl, že akvizice Korunní a Ondrášovky byla pro firmu dlouhodobě hlavním cílem při posilování její pozice na domácím trhu.

Kofola koupila Korunní a Ondrášovku. Chce rozšířit portfolio o tradiční minerální vody

Číst článek

„Tato akvizice zásadně pomůže v tom, abychom byli na trhu nadále konkurenceschopní. Pro lepší představu nám například toto doplnění portfolia pomůže v našem dalším růstu v segmentu HoReCa (hotely, restaurace a další gastronomické provozy),“ uvedl Buryš. Dodal, že díky značce Šaratica, kterou vyrábí Ondrášovka, se Kofole otevírají cesty i do lékáren.

„Korunní i Ondrášovka jsou tradiční české značky a nedokážu si pro zajištění dlouhodobého a zdravého růstu obou firem představit vhodnějšího kupujícího, než je Kofola,“ komentoval transakci za prodávající skupinu Ondrášovka Holding člen představenstva Pavol Krúpa.

V návaznosti na akvizici v kombinaci s aktuální situací na trhu udělala Skupina Kofola vnitřní reorganizaci. Vytvořila speciální integrační interní tým, který povede ředitel pro strategii skupiny Jiří Vlasák.

Stabilizace v době pandemie

„Daniel Buryš jako generální ředitel Kofoly pro ČeskoSlovensko se v nejbližších měsících bude plně soustředit na stabilizaci a následný rozvoj byznysu v ČeskoSlovensku v době koronavirové pandemie,“ uvedl generální ředitel skupiny Jannis Samaras. Kofola je podle něj na velkou akvizici i na důsledky preventivních opatření boje proti pandemii dobře připravena.

Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, výrobní závody má v Česku, Slovensku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic.

Kofola má téměř 2200 zaměstnanců, z toho asi 900 v Česku. Loni jí vzrostly tržby meziročně o 4,1 procenta na 6,4 miliardy korun a provozní zisk EBIT o 2,9 procenta na 569,5 milionu korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Společnosti Karlovarská Korunní a Ondrášovka vytvořily v roce 2019 tržby 850 milionů korun. Hlavní výrobu mají ve Stráži nad Ohří na Karlovarsku a Moravském Berouně na Olomoucku.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme