Pražský dopravní podnik chyboval v tendru na stavbu metra
Pražský dopravní podnik zřejmě chyboval v zakázce s předpokládanou cenou půl miliardy korun, týkající se stavby první etapy nové trasy metra D. Neoprávněně z tendru vyřadil společnost Mott MacDonald Praha, která nabídla nejnižší cenu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže proto zrušil rozhodnutí o vyloučení firmy z tendru a nařídil ji do soutěže vrátit.
Podle předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Rafaje byly v dokumentaci tři důvody, proč byla společnost Mott MacDonald Praha vyřazena.
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj v pořadu Stalo se dnes
"Mimořádně nízká cena a její prokázání, kvalifikační předpoklady a vysvětlení kvalifikačních předpokladů a spolupráce," uvedl Rafaj.
"My jsme zkoumali důvody i odůvodnění důvodů a nemůžeme se s tím ztotožnit. Odůvodnění nebylo provedeno tak, jak má podle zákona být. Proto jsme to rozhodnutí zrušili," řekl Rafaj.
Firma Mott MacDonald tak musí být zařazena zpátky do soutěže a musí se znovu posoudit nabídky tak, jak byly předloženy. Proti verdiktu antimonopolního úřadu se Dopravní podnik může odvolat, udělat to ale nehodlá.
Dopravní podnik hledá firmu na zpracování projektové dokumentace pro územní a stavební řízení a výkon autorského dozoru na stavbu části trasy D. Zakázku vyhlásil loni v květnu. V tendru jsou také společnosti Metroprojekt a Sudop.
První etapa trasy D by měla spojit městské části Písnice, Krč či Nové Dvory s centrem Prahy. Dlouhá by měla být téměř 11 kilometrů, náklady podnik předběžně odhaduje na 30 miliard až 35 miliard korun.