Obyvatelé Břevnova chtějí omezit rychlost na Bělohorské, vadí jim i hluk tramvají
Obyvatelé Prahy 6 diskutovali s představiteli radnice o budoucnosti frekventované ulice Bělohorská. Místní měli navrhnout, jak změnit ulici tak, aby se stala plnohodnotným veřejným prostorem.
"Takže jde především o to, abyste v této fázi řekli, co vám na Bělohorské ulici nevyhovuje, jaké jsou problémy, co by se dalo zlepšit, a ideálně i připojit nějaký návrh řešení," vysvětluje jeden z komentátorů diskuze poté, co se veřejnost rozdělila do zhruba šesti skupin po deseti lidech.
Postupně se teď mají dobrat k nejpalčivějším problémům dané lokality. Návrhů padala celá řada. Po 30 minutách komentátor z každé skupiny vybírá jedno téma, které mají okomentovat odborníci a političtí zastupitelé z městské části.
Podle veřejnosti by radnice měla na Bělohorské hlavně omezit rychlost. Řidiči by se jí pak raději vyhnuli. Na to reagoval Miroslav Sachl z odboru dopravy pro Prahu 6.
„Opatření budou částečně znamenat to, že skutečně řadu řidičů odradí od průjezdu Bělohorskou, ale pak se s největší pravděpodobností přemístí na Patočkovu a zase se zhorší situace pro lidi, kteří bydlí tam.“
Omezení rychlosti by ale podle veřejnosti mělo platit také pro tramvaje. Obyvatelům totiž vadí, že je slyší i přes zavřená okna.
„Takové opatření prodlužuje dobu cestování a současně i prodražuje provoz,“ říká Miroslav Penc z dopravního podniku. Hluk by se podle něj měl snížit po rekonstrukci tramvajové trati. Upravovat se budou koleje, zastávky, přechody i světla na křižovatkách.
Co si naopak lidé přejí zachovat, je maloobchodní charakter v dané lokalitě. V okolí Bělohorské ulice nechtějí žádné velké supermarkety a obchodní centra.
Návrhy teď dostanou na stůl radní a starostka městské části, kteří by při budoucím plánování podoby Břevnova měli zvážit připomínky jeho obyvatel. Diskuzi inicioval Útvar pro rozvoj města a byla součástí projektu Ladíme Prahu.