Provoz na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě pomůže zmírnit kruhová křižovatka a dopravní model

Provoz na silnici I/35 přes Vysoké Mýto se stává neúnosným. Hluk a množství dopravy znepříjemňují život místním i návštěvníkům města. Projít přes komunikaci, která Mýto rozděluje, je velmi riskantní a stížností přibývá. Nepříjemnou situaci by mohla alespoň částečně vyřešit kruhová křižovatka na vjezdu do města od Litomyšle, kterou realizuje Ředitelství silnic a dálnic.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na silnici I/35 se tvoří kolony (ilustrační foto)

Na silnici I/35 se tvoří kolony (ilustrační foto) | Foto: Lukáš Milota | Zdroj: Český rozhlas

„Intenzita provozu stoupá s tím, jak se blíží dálnice R35, která v současné době končí v Opatovicích, ale do roku 2020 by měla končit v Ostrově, což je od Vysokého Mýta asi 12 až 13 kilometrů,“ popisuje místostarosta za nestraníky František Jiraský.

Podle něj je silnice I/35 z hlediska dopravy největší problém ve městě, protože ho dělí na dvě části, a tak je pro místní velký problém dojít si třeba nakoupit i dostat se do školy či do práce.

Přehrát

00:00 / 00:00

S místostarostou Františkem Jiraským mluvila o situaci na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě Věra Pavlasová

Situaci by prý mělo řešit opatření, které realizuje Ředitelství silnic a dálnic, a to plánovaná výstavba kruhové křižovatky u čerpacích stanic na vjezdu do Vysokého Mýta od Litomyšle.

„Dohodli jsme se, že budeme spolupracovat i na dalších opatřeních, to znamená na úpravách dalších křižovatek na silnici I/35,“ dodává Jiraský.

Společně s ŘSD chce město také objednat dopravní model, který by ukázal intenzitu dopravy v jednotlivých směrech i na dalších silnicích nižších tříd a místních komunikacích ve Vysokém Mýtě.

Město podle místostarosty jedná s Ředitelstvím silnic a dálnic v Pardubicích o tom, že by dopravní model financovali společně.

„Slibujeme si, že nám model definuje intenzitu dopravy právě na těch nejdůležitějších křižovatkách. Na základě dopravního modelu budeme moci simulovat změny a to bude důležité zejména pro studii nějakých opatření, která potom bude provádět ŘSD,“ uzavírá František Jiraský.

Vysoké Mýto chce mít dopravní model hotový letos a konkrétní úpravy by se prý měly začít dělat v příštím roce.

Simona Bartošová, Věra Pavlasová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme