Provoz na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě pomůže zmírnit kruhová křižovatka a dopravní model
Provoz na silnici I/35 přes Vysoké Mýto se stává neúnosným. Hluk a množství dopravy znepříjemňují život místním i návštěvníkům města. Projít přes komunikaci, která Mýto rozděluje, je velmi riskantní a stížností přibývá. Nepříjemnou situaci by mohla alespoň částečně vyřešit kruhová křižovatka na vjezdu do města od Litomyšle, kterou realizuje Ředitelství silnic a dálnic.
„Intenzita provozu stoupá s tím, jak se blíží dálnice R35, která v současné době končí v Opatovicích, ale do roku 2020 by měla končit v Ostrově, což je od Vysokého Mýta asi 12 až 13 kilometrů,“ popisuje místostarosta za nestraníky František Jiraský.
Podle něj je silnice I/35 z hlediska dopravy největší problém ve městě, protože ho dělí na dvě části, a tak je pro místní velký problém dojít si třeba nakoupit i dostat se do školy či do práce.
S místostarostou Františkem Jiraským mluvila o situaci na silnici I/35 ve Vysokém Mýtě Věra Pavlasová
Situaci by prý mělo řešit opatření, které realizuje Ředitelství silnic a dálnic, a to plánovaná výstavba kruhové křižovatky u čerpacích stanic na vjezdu do Vysokého Mýta od Litomyšle.
„Dohodli jsme se, že budeme spolupracovat i na dalších opatřeních, to znamená na úpravách dalších křižovatek na silnici I/35,“ dodává Jiraský.
Společně s ŘSD chce město také objednat dopravní model, který by ukázal intenzitu dopravy v jednotlivých směrech i na dalších silnicích nižších tříd a místních komunikacích ve Vysokém Mýtě.
Město podle místostarosty jedná s Ředitelstvím silnic a dálnic v Pardubicích o tom, že by dopravní model financovali společně.
„Slibujeme si, že nám model definuje intenzitu dopravy právě na těch nejdůležitějších křižovatkách. Na základě dopravního modelu budeme moci simulovat změny a to bude důležité zejména pro studii nějakých opatření, která potom bude provádět ŘSD,“ uzavírá František Jiraský.
Vysoké Mýto chce mít dopravní model hotový letos a konkrétní úpravy by se prý měly začít dělat v příštím roce.