Návštěvníci MS v Sao Paulu mohou vyzkoušet hot dogy v národních barvách

Párky v rohlíku jsou v Brazílii úplně jiné než v Česku. Není to jen rohlík, hořčice a párek: do rozkrojené housky se přidává omáčka, majonéza, nastrouhaná mrkev, hrášek, kukuřice, křepelčí vajíčka, hrozinky, smažené brambůrky ve tvaru nudliček, a někde vám to ještě hezky zakryjí bramborovou kaší. Jeden podnikatel v Sao Paulu si ale pro mistrovství světa vymyslel opravdovou specialitu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Naopak Brazílie s fazolemi, Německo s kysaným zelím a Argentina s omáčkou chimichurri jsou stále ve hře

Naopak Brazílie s fazolemi, Německo s kysaným zelím a Argentina s omáčkou chimichurri jsou stále ve hře | Foto: David Koubek | Zdroj: Český rozhlas

Brazílie vykazuje velkou kreativitu - nejen v reklamě, nebo ve fotbale, a mnozí turisté by možná řekli, že i ve způsobech, jak vydělat na návštěvnících či v umění, jak vydělat na turistech - ale tohle umění vymýšlet nezvyklé věci se projevuje i v každodenních věcech - třeba v jídle.

Nedaleko stadionu Corinthians je velké nákupní středisko. Od jednoho ze stánků s občerstvením si lidé odnášejí v rukou párky v rohlíku. Ale nejsou to ledajaké hot dogy. Mají barevné housky.

Přehrát

00:00 / 00:00

Brazilci při fotbalovém šampionátu opět prokazují svoji kreativitu

„Brazílie je kreativní země. A tak jsme vymysleli fanouškovské hot dogy," představuje mi svůj výtvor majitel stánku Wesley Machado. A opravdu. Brazílie je kreativní nejen ve fotbale, ale šampionem v téhle disciplíně je i v reklamě nebo v marketingu. Což se u stánku W-Dog potvrzuje:

„Naše hot-dogy mají barevné housky v barvách vlajek. A pak taky náplně odpovídající národním kuchyním.“

Například v Argentinském hot dogu je párek, česneková majonéza, ocet, žlutá paprika a chimichurri - co to je, vysvětluje Wesley Machado: „Chimichurri je speciální omáčka z bylinek, papriček a olivového oleje- typická argentinská omáčka.“

Devět měsíců to plánovali, zkoumali kuchařky a vymýšleli - to je desetkrát méně, než měla Brazílie na přípravu mistrovství, popichuju tohohle vlastence tím, že spousta projektů se nestihla - ale on se nedá: „No ale naše párky v rohlíku jsou hotové, ne?“

Ale radši přestavuje hned další: „Zajímavý je německý. Samozřejmě v něm musí být frankfurtský párek, kysané zelí, pak je to karamelizovaná cibulka, zelená majonéza a bramborová kaše,“ říká prodavač.

Postupně, jak vypadávají týmy, mizí z nabídky i některé národní hot dogy - třeba italský, chilský a po úterku i americký. Ale brazilský - s feijoadou, tedy typickou omáčkou z fazolí - ten zatím zůstává.

„Doufám, že po mistrovství ho budeme moci nechat v nabídce jako hot dog šampionů,“říká Wesley Machado. A zatím to stále vypadá, že zelenožlutá houska z menu jen tak nezmizí.

Mexický hot-dog je po osmifinále s Nizozemskem minulostí | Foto: David Koubek

Jedna věc je ale po mistrovství jistá: „Protože jsme tady hned vedle stadionu místního klubu Corinthians, budeme dělat i jejich hot dog.“

Zatím ví majitel stánku na sto procent, že houska bude červeno-černá - v klubových barvách. Uvnitř určitě bude slanina. „Bude to takové popíchnutí konkurenčnímu týmu Palmeiras, který má ve znaku vepře. Zkrátka, příslušnost ke klubu se tady v lidech nezapře. Corinthians je Corinthians.“

„A jak by vypadal český?“ ptá se mě. „Vy děláte hodně omáčky, že?“ Ano, ale že bychom dali omáčky do párku v rohlíku? On ale namítá, že bychom to měli zkusit. „Třeba svíčkovou.“

David Koubek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme