„Když jsem četla poválečné zápisy města Karviná, tak jsem si uvědomila, jak jsou i dnes lidé stejní,“ vypráví autorka knižní série Šikmý kostel Karin Lednická v pořadu Host Lucie Výborné.
Říct, že mám psychické trápení, už není stigma, ale medicínský systém pořád ještě jede ve starém způsobu uvažování, je přesvědčený psycholog Miroslav Světlák.
Nekonečno možností, kudy a jak se vydat, nachází v hudebních partiturách dirigent Tomáš Hanus. Když ovšem nastuduje konkrétní cestu, potřebuje se do ní plně položit.
Poruchami příjmu potravy či sebepoškozováním projevují úzkost děti, které se dostaly na pediatrické kliniky Thomayerovy nemocnice. Snažíme se s nimi hovořit o tom, co se stalo, říká přednostka.
Zahrála si v seriálu Oktopus. Mariku Šoposkou můžeme vidět i ve filmu Jiřího Mádla Vlny nebo v divadle Studio DVA v divadelní hře Štíři z února, kterou napsala herečka s Miroslavem Krobotem.
„Mnohokrát se mi stalo, že paní přišla, že chce něco prodat, že to má po svém bývalém, že už to nechce mít a že to jsou diamanty – a diamanty to nebyly,“ vypráví pražský starožitník Martin Cinolter.
„Fesťáků jsou dnes mraky, ale klubů ubývá. Pro kapely je to komplikované, protože jsou kluby obsazené těmi, co jsou známější a furt se nechtějí rozpadnout. Třeba my,“ přiznává frontman Mňágy a Žďorp.
„Nemám ráda, když někdo pohrdá vědomostmi z nějakého oboru s tím, že si říká, že to přece nepotřebuje,“ říká akademička Viktorie Mertová neboli Belladona. Může zábavná show vzdělávat?
„Telefon je v dnešní době peklo. Ale opravdu to chce udělat — vypnout, jít na procházku, na hřiště, nechat doma mobil a užít si to tam,“ vysvětluje David Škrobánek v pořadu Host Lucie Výborné.
„Máme nemocnice, které se po vzniku zákona ještě opevnily a říkají: ‚Ne, my tam rodiče pouštět nebudeme, my je tady nechceme, bojíme se jich‘,“ říká iniciátorka projektu Být spolu je normální.
Když nohy odstřižené poraněním míchy pod proudem náhle ožívají, nemůže tomu pacientka rehabilitačního lékaře Petera Olšáka ani uvěřit. V čem kouzlo spočívá?
„Skoro všichni herci se ptali, co to je vlastně za žánr. Je v tom patrná záhadnost – sci-fi, komedie, rodinné melodrama,“ popisuje herec Jiří Macháček seriál To se vysvětlí, soudruzi!.
Na Marka Ebena se můžeme těšit při předávání Českých lvů, které bude moderovat. S Lucií Výbornou se ale také rozpovídal o nové desce, zemědělství nebo o golfu.
Pavel Horváth je expertem Radiožurnálu Sport. V kariéře vyhrál sedm titulů ve třech zemích. Hrál za Spartu, Plzeň a Slavii, v Japonsku či Turecku. Proč podle něj amatérský fotbal v Česku vymírá?
Novinářka Uhlová vloni odjela za prací do zahraničí, konkrétně do Německa, Irska a Francie, kde pracovala v drsných podmínkách. Vznikla z toho reportážní kniha Hrdinové kapitalistické práce v Evropě.
„Na první závody jsem vyrazila v 71 letech do německého Oberstdorfu. Hned jsem vyhrála zlatou medaili,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál 77letá krasobruslařka Jana Přibylová.
Prostředí, která si vybírám, nechci patetizovat, mým záměrem je do obrovského množství představ, které máme a které se nesou mediálním prostředím, přinést něco, co klišé naruší, říká dokumentaristka.
Letec Richard Santus přiletěl z Austrálie do Česka s historickým letadlem Aero 145. Během cesty se setkal s rizikovými situacemi a když se jednou rozhodl neriskovat, ocitl se v indonéském vězení.
Komediální seriál Dobré ráno, Brno! přilákal pozornost bulváru. „Byla to má první zkušenost. Nejsem žádná slavná celebrita. Pro mě to byl šok,“ vypráví herečka Zuzana Zlatohlávková.
„U nás v centru jsou hospitalizovaní všichni pacienti, kteří mají závažné popáleniny z oblasti celých Čech, tedy šest a půl milionu lidí. A umírají nám necelá čtyři procenta pacientů,“ říká lékař.
„Pro sestavení rodokmenu používáme různé genealogické programy. Ty nám nabízejí různé pomůcky. Třeba s aplikaci, která mi na pár sekund rozpohybuje obrázek,“ přibližuje genealožka Helena Voldánová.
„V rozhlasové hře se vlastně zpronevěřujete scenáristice, kterou jste se naučil. Na druhou stranu je to hrozně vzrušující, protože si můžete spoustu nových věcí vyzkoušet,“ říká Jarchovský.
Pro herce Filipa Březinu je důležité se vcítit do protagonisty. „Když natáčím, nejsem to já, ale postava napsaná ve scénáři. Snažím se ji pochopit,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál.