„Jde taky o úzkostné a depresivní stavy, sebevražedné myšlenky. Potvrdili nám to psychologové a psychiatři: izolace v době pandemie způsobila mnoho psychických problémů,“ přibližují mladé filmařky.
Generace Z začíná opouštět školy a vstupuje na trh práce. Podle průzkumů její příslušníci kladou větší důraz na vyváženost mezi osobním a pracovním životem.
Z prvních dat výzkumu vyplývá, že mladí oproti starším generacím jedí méně trvanlivých a více čerstvých potravin. To by mohlo naznačovat, že jedí zdravěji. Také to ale znamená, že potraviny málo suší.
Za nejvíce alarmující zjištění považuje Strachota klesající počet mladých, kteří věří tomu, že mohou ovlivnit řešení problémů v obci, kde žijí, i v rámci republiky.
Teenageři mají strach z kyberšikany i zveřejnění citlivých informací, úniky informací ze sociálních sítí, škol a dalších institucí jim dávají za pravdu.
Kromě rozboru obsahu popelnic chtějí přesné údaje zjišťovat i dotazníkovým šetřením. Druhým krokem projektu bude hledání cest, jak generaci Z přesvědčit, aby lépe plánovala, co nakoupí.
Cílovou skupinou na hudebních festivalech ve Velké Británii se stává generace Z. Pijí méně alkoholu, organizátoři jsou nuceni tomu přizpůsobit festivalovou infrastrukturu.